Avatar billede olf Nybegynder
17. september 2013 - 15:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MVC 4: Radio button på en liste

Hejsa,

I MVC er det normalt proceduren at man starter med at lave en liste af sine items, hvorefter man klikker på "edit" og så redigerer hvad man skal.

Jeg har dog kun brug for at kunne klikke på en af to radio buttons og derfor vil jeg meget gerne springe det trin over, hvor man klikker "edit", vælger en af de to radio buttons og klikker "save" for at komme tilbage til listen igen. Dvs jeg vil gerne kunne klikke på mine radio buttons direkte på listen af items.

Man kan sammenligne det med en tips-kupon (som så dog har tre radio buttons per item), hvor et item er en kamp på kuponen :
1 x 2  Hold
x      hold 1 - hold 2
    x  hold 3 - hold 4
  x    hold 5 - hold 6

I ovenstående "tipskupon" giver det mening at jeg får listet alle kampene og bare kan klikke på 1, x eller 2 for hver kamp, inden jeg trykker på "save" knappen.

Er der nogen der har erfaring med hvordan man laver det i MVC (4)? Evt kan pege mig i den rigtige retning hvis du har googlet dig frem til resultatet?

Info: Visual Studio 2012, MVC 4, C#, ASP.NET
Avatar billede Syska Mester
17. september 2013 - 15:21 #1
Kan du ikke bare trigger et "submit" via f.eks jQuery når du klikker på en af dine radio buttons, så du er fri for at klikke på en button som så alligevel igen bare trigger et submit af formen.

eller er der noget jeg har misforstået?
Avatar billede olf Nybegynder
17. september 2013 - 15:33 #2
buzzzz, Det kan jeg desværre ikke.

MVC's normale måde er at den henter en ny side når man klikker på edit, hvor man kan ændre sine data.

Desuden skal jeg ikke gemme noget på serveren før brugerne har udfyldt siden, svarende til at brugerne skal udfylde hele tipskuponen før siden gemmes (når brugeren klikker på save).
Avatar billede Syska Mester
17. september 2013 - 15:39 #3
Så har jeg slet ikke forstået hvad problemet er ...

Eller er hvad du søger bare at du vil have 20 radio groups med 3 valgmuligheder i hver?
Avatar billede montago Praktikant
01. oktober 2013 - 15:16 #4
Du kan bruge EditorTemplates til at lave dine radiobuttons pr linie... og gemme alting på een gang.
Avatar billede montago Praktikant
01. oktober 2013 - 15:19 #5
Med editor templates kan du smide en kæmpe kompleks model ud som Model og lade MVC iterere automatisk igennem det hele..

Modellen bliver så postet tilbage til din controller hvorefter du kan gemme data som de kommer.

der findes nogle guides derude på nettet ...
Avatar billede olf Nybegynder
02. november 2013 - 16:08 #6
Jeps montago, det var også det jeg endte med at gøre :-). Takker for forslaget.