Avatar billede Olex Nybegynder
22. september 2013 - 10:21 Der er 9 kommentarer

Kan ikke slå Windows Firewall til?

Hej,

Jeg har et problem med, at slå min firewall til. Bruger bl.a. System Mechanic og Mcfee og begge meddeler, at firewall ikke er slået til og har brugt begge til at fikse problemet, men intet virker.

Tror, at der er noget grundlæggende galt med mit system (XP) da jeg bl.a. også får meddelelserne: "Windows kan ikke åbne hjælp og support, fordi systemtjeneste ikke kører. Start tjenesten Hjælp og support for at løse dette problem" :-)

Via kontrolpanel har jeg klikket på sikkerhedscenter, men når jeg så klikker på Firewall, så får jeg meddelelsen "Windows kan ikke vise indstillingerne for Windows firewall af ukendt årsag"

Nogen bud på hvordan problemet kan løses?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 12:59 #1
Prøv Comodo - Den grønne gratis. Hvis begge styresystemer lægges på samme partition, får win 7 ikke bogstav D
Og Avast antivirus free, hvis du mangler det:http://www.avast.com/da-dk/compare-antivirus?cha=ppc&sen=google&ste=%2Bavast%20%2Bfree%20%2Bantivirus&var=31175790072&omcid=DA-DK_Search_Brand&gclid=CImUgN3s3rkCFUjA3godMikAZQ
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 13:03 #2
NÅ FOR POKKER:((. noget gik galt dfa jeg kopierede comodo linket.
Se venligst helt bort fra det med begge styresystemer.
http://www.comodo.com/home/internet-security/firewall.php
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 18:02 #3
Forstår at Sikkerhedscenter kører.

Prøv at højreklikke på Denne Computer og vælg administrer.
Gå ind i programmer og tjenester og åbn dem.
Herinde er der en der hedder "Windows firewall/deling af internetforbindelse".
Er den sat til at køre automatisk?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 18:43 #4
Mon spørger har tid til en kommentar til sit eget spørgsmål?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 18:49 #5
#4 Det må vi da håbe.
Men ellers er det jo altid hyggeligt når du deltager i tråden :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2013 - 18:55 #6
#5 Takker og i lige måde:)
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2013 - 21:56 #7
Ingen respons fra spørger så jeg dropper overvågning af spørgsmålet.
Avatar billede Olex Nybegynder
09. oktober 2013 - 15:58 #8
Hej alle sammen.

Nu har jeg tid :-)

Diverse baktudser har holdt mig under dynen i laaaang tid.

Som 220661 skrev:
"Prøv at højreklikke på Denne Computer og vælg administrer.
Gå ind i programmer og tjenester og åbn dem.
Herinde er der en der hedder "Windows firewall/deling af internetforbindelse"."

Det blev forsøgt, men den ("Windows firewall/deling af internetforbindelse") fandtes ikke på listen.

Har installeret Comodo firewall som H339 anbefalede og det ser ud til at virke. Det bliver så løsningen, da alt andet indtil videre har fejlet.
Avatar billede jansorensen99 Nybegynder
03. oktober 2014 - 13:24 #9
Hvis jeg var dig, ville jeg tjekker http://chilisecurity.dk/ ud. :-)