Avatar billede Michaelwly Nybegynder
27. september 2013 - 10:00 Der er 5 kommentarer

Oprettelse af hjemmeserver

Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg nemt og hurtigt opretter en server på min gamle pc , som jeg kan få adgang til via hjemme netværk , samt udefra , hvor jeg kan hente billeder , film , m.v. ?
Det må gerne være gratis program hvis dette er muligt.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
27. september 2013 - 12:09 #1
Avatar billede vistodk Nybegynder
27. september 2013 - 16:34 #2
Jeg vil anbefale du finder et NAS software, til at installere på din PC

Eks:
http://www.freenas.org/

De er bygget til opgaven, og har en masse fede features, som alle kan finde ud af at bruge, i stedet for du skal bugge en Linux + apacke + en milliard plugins

Når den skal være tilgængelig fra nettet, skal der jo også være en hvis form for sikkerhed, og FreeNAS opdateres ofte
Avatar billede jjbirk Nybegynder
27. september 2013 - 19:55 #3
Hvem siger man skal bruge Linux ???
Apache virker da fint med windows
Avatar billede vistodk Nybegynder
29. september 2013 - 18:02 #4
@jjbirk

Jeg nævnte Linux, men jeg har på intet tidspunkt sagt Apache ikke virker på Windows, eller skrevet mit indlæg som et svar til din kommentar. Så jeg ved ikke hvorfor du spørger på den måde
Avatar billede Michaelwly Nybegynder
16. oktober 2013 - 07:16 #5
1000 tak til Jer begge , men fårstår slet ikke hvad jeg skal hente på de sider som i har sendt. hvilket program skal jeg bruge på serveren( gamle pc ) og hvilket på min feks. nye bærbare pc ?