Avatar billede blueberrykid Novice
07. oktober 2013 - 17:25 Der er 8 kommentarer

Hvorfor svarer min router på ping ??

Hvordan slår jeg fra i min router at den ikke skal svare på PING.

Hvis jeg sidder på min arbejde om pinger min "hjemmerouter" så svarer den tilbage på min offentlige ip. Prøvede for sjovt at scanne et "ip-segment", hvor jeg blandt andet vidste min IP adresse var inkluderet.

4 IP adresser gav respons og min IP var en af dem ???
Avatar billede sonalias Seniormester
07. oktober 2013 - 17:49 #1
Du sætter en firewall op
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2013 - 20:34 #2
det står i manualen til din router. Da vi ikke ved, hvilken router du har, så må du selv læse manualen igennem.
Avatar billede blueberrykid Novice
09. oktober 2013 - 14:58 #3
Ja, kan godt se at jeg lige havde glemt min router model.

Det er en DIGI WR21.

Hvis jeg skal kombinere jeres svar, så kan jeg regne ud at jeg skal finde manualen og læse mig til hvordan jeg sætter en firewall regel op, der gør at router ikke kan pinges udefra (ikke svarer på responds) - Er det korrekt ??
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2013 - 15:27 #4
Avatar billede blueberrykid Novice
09. oktober 2013 - 15:45 #5
Tak Claes - jeg prøver mig frem :)
Avatar billede blueberrykid Novice
09. oktober 2013 - 15:46 #6
Send mig et svar til point.
Avatar billede HKW Nybegynder
09. oktober 2013 - 16:11 #7
Har du en offentlig ip-adresse? Hvis ikke, så er det slet ikke din egen router du pinger, men udbyderens CGN-router.
Avatar billede blueberrykid Novice
09. oktober 2013 - 16:17 #8
Jeg har en offentlig ip adresse. Det er min egen faste IP.

Static IP.