Avatar billede cellini Nybegynder
09. oktober 2013 - 08:15 Der er 2 kommentarer

Cisco/Linksys EA4500

Jeg har købt en EA4500 efter at have læst flere gode anmeldelser.

Jeg er IKKE tilfreds!

Der er konstant udfald. Det vil sige, at signalet forsvinder kortvarigt. Det kan ske 10-15 gange i timen, at signalet forsvinder, men er oppe igen kort tid efter. Det er et stort problem for mig, da jeg bruger routeren til både Sonos, hjemmearbejde (Citrix), streamning og alm. netbrug naturligvis.

Signalet fra udbyderen (Stofa) er der ikke noget i vejen med, for det trådløse signal fra modemets trådløse router er oppe på de tidspunkter, hvor Cisco/Linksys routeren er nede.
Så tænker I formentlig: Hvorfor bruger tossen så ikke bare det trådløse signal fra Stofa-modemet? Svaret er, at det gør jeg ikke, da Sonos ikke understøtter Stofamodemet.

Jeg har opdateret firmware.
Modemet og routeren står ved siden af hinanden, så det er ikke et spørgsmål om rækkevidde.

Er der nogen, der har et bud på, hvad problemet er?

Det skal siges, at jeg endnu ikke har kontaktet forhandleren eller Cisco/Linksys.

Mvh. cellini/Jens
Avatar billede Blandy Praktikant
09. oktober 2013 - 09:05 #1
Forstår ikke lige det du siger med at sonos ikke understøtter det trådløse fra din stofa modem. Alle enheder bruger en standard. har du noget dokumentation på det med at det ikke understøttes? Er det sonos bridgen eller controlleren der er problemmet?
Avatar billede cellini Nybegynder
09. oktober 2013 - 11:15 #2
Hej Blandy,

Mit modem/router er en Cisco EPC 3925, som er på denne liste over inkompatibelt hardware:

https://sonos.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/42