Avatar billede Carnac Forsker
15. oktober 2013 - 13:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan blækpatroner fra Kina bruges i Printer købt i Danmark?

Kære eksperter.

Jeg overvejer at købe en HP OfficeJet Pro 8600. Men som I sikkert har regnet ud er prisen på blækpatronerne hertil lidt pebrede.

Jeg har derfor søgt lidt på eBay hvor man kan få blækpatronerne til ca. en trejdedel af normalprisen herhjemme.

Mange af sælgerne på eBay er dog eBay-stores lokaliseret i Kina.

Mit spørgsmål er derfor om, hvis jeg køber blækpatroner derfra, om de kan anvendes i en HP OfficeJet Pro 8600 købt i fx El-Giganten?

Er der nogle der ved dét? Med alt det chip-lort de sætter på blækpatronerne i dag, kan man jo godt blive lidt nervøs for om de har lavet noget der forhindrer ovenstående.
Avatar billede Blandy Praktikant
15. oktober 2013 - 13:28 #1
De skal skam nok passe i din printer, men du spare ikke noget ved at købe patroner i kina, da du kommer til at betale told for køb:

Satserne for hvornår en forsendelse skal fortoldes ser således ud:
Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr
80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr

Tjek toldreglerne her: http://www.toldpriser.dk/toldregler
Avatar billede Carnac Forsker
15. oktober 2013 - 15:51 #2
Jo jeg kommer til at spare noget, for på eBay koster de under 80 kr pr stk (altså for farvepatroner i én farve: magenta, cyan og yellow), og der skal således ikke betales hverken told, moms eller importgebyr.

Men jeg frygter de har sat noget "chipspærre" på der forhindrer folk i at bruge farvepatroner fra Kina i printere købt i Europa.

Så hvis nogle har erfaring med dette, og ved om de virker eller ikke, må de gerne dele det her.
Avatar billede bennetsen Nybegynder
16. oktober 2013 - 09:40 #3
Jeg ville passe på med patroner fra Kina. De har ikke samme gode ry som blækpatroner fra Europa.

Med priser på 269 kr. for 4 stk. i Danmark, skal du også overveje om det kan betale sig.

http://topstore.dk/collections/hp-blaekpatroner/products/hp-950-hp-951-4-stk-i-en-pakke-for-269-kr

http://b4ma-print.dk/bhp-blaekpatroner-b-41/hp-950xl-black-p2553
Avatar billede MADOlsen Forsker
16. oktober 2013 - 10:37 #4
Du kunne også overveje, at købe patronerne i f.eks. Tyskland, hvor der også er en del at spare i forhold til i DK. Jeg har bl.a. gode erfaringer med http://www.billigmedien.de.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. oktober 2013 - 15:32 #5
Jeg kender ikke den specifikke model, men langt de fleste nyere printere kører ganske rigtigt med "chip".

Og herfra og frem, er det kun besværligheder:

Kopipatroner kan leveres med og uden chip.
Kopipatroner kan leveres med og uden "chip-resetter"
Kopipatroner har som regel andre farvenuancer, end de originale, så udskrifter er mere farverige eller blege end med originale patroner.

Dem jeg kender, der har forsøgt sig med kopipatroner, har efter en del bøvl fundet en løsning for deres specifikke printere, og konsekvent blæk fra denne leverandør (igen - det er forskelligt fra printer til printer), og de fleste skifter så til originalpatroner, når der skal printes "noget rigtigt", og bruger altså kun kopipatronerne til daglig/kladde udskrifter.

Overvej igen om det er besværet værd :-) - der er næppe mange der kan råde dig på den specifikke model, så du risikerer selv at skulle bøvle/købe dig frem til den rette løsning.

Jeg har dog også lavet lidt søgning på 8600´eren, og det ser ikke ud til at folk har nævneværdige chip-problemer, så sandsynligvis er de enten ikke chippede, eller også leveres kopierne med chip. - så det er kun kvaliteten der er afgørende.

Noget andet er at køre med genopfyldningsblæk... - her kan du kortslutte blæk-sensorerne så printeren tror patronen altid er fyldt: http://www.youtube.com/watch?v=DaBxwbTDu8c
Avatar billede Carnac Forsker
05. januar 2014 - 17:41 #6
Hehe, jeg synes nu du har gjort dig de største anstrengelser ved ligefrem at have googlet 8600´eren, så pointene synes jeg bør tilfalde dig. Skriv et svar så jeg kan tildele dig pointene.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2014 - 21:19 #7
Hvis det er mig du mener, så tak for det. Men jeg springer altid over, når jeg ikke leverer en helt specifik løsning på problemer... - så snup du evt. selv points...
Avatar billede Carnac Forsker
05. januar 2014 - 22:56 #8
Ok