Avatar billede stinus75 Nybegynder
21. oktober 2013 - 15:23 Der er 1 kommentar

FRA Instaleret OS win7 TIL Installatins CD/ISO

Jeg har notebook, hvorpå der er installeret "Windows7 Starter".
Den kører rentudsagt elendigt. Jeg har tænkt mig at installere "Ubuntu" på den.

Jeg har også en anden PC/Labtop, uden OS. (det gig tabt da HDD døde)

Jeg ønsker at installerer installere windows, som pt. er installeret
notebook, på min Labtop.

Kan jeg lave en installations-disk/ISO-fil? Ikke en VHD.
Jeg har jo selvfølgelig ikke den oprindelige installations-disk.
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
24. oktober 2013 - 00:20 #1
Normalt kan du ikke "bare" installere en Windows fra en anden fabrikant på en anden maskine.

Ok, hvis begge maskiner er f.eks. Dell kan det måske lade sig gøre, men hvis du har en OEM Windows 7 fra HP får du den ikke installeret på en Dell.

Når det er sagt så findes der et lille program som emulerer de fleste fabrikanter (så man netop kan installere en HP på en Dell). Det finder jeg til dig hvis du har brug for det.