Avatar billede fanatic Nybegynder
21. oktober 2013 - 23:27 Der er 7 kommentarer

Brug af MySQL i stedet for MSSql til .Net membership provider på webhotel

Hej eksperter

.Net leverer en fin logind-løsning (role/membership) i Visual Studio som både understøtter Facebook-login m.m.

Mit problem er at den benytter MSSQL til lagring af logind og roller. Mit webhotel hos Web10 understøtter kun MySQL.

Er der nogen som kan fortælle mig om jeg overhovedet kan få dette til at fungere med MySQL på mit webhotel hos Web10?

Jeg har søgt en del på google og mysql.com men kan ikke finde et komplet eksempel som fungerer. Flere eksempler viser blot en web.config og en løs tekst som forklaring dertil. Og flere artikler virker forældede (.net 2.0). Web10 supporterer .net 4.0, så vidt jeg ved.

Nogle der kan gøre mig klogere på dette??
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2013 - 03:00 #1
Avatar billede Danhost Nybegynder
22. oktober 2013 - 08:24 #2
Du bør godt kunne få det til at fungere med det MySQL webhotel du har nu, men som guiden fra Arne viser, så er der lidt opsætning i det. Hvis du ikke gider give dig i kast med det, så er det ikke synderlig besværligt at skifte udbyder, så du kan få dig en hosted mssql database.

De bedste hilsner
Kathrine

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede fanatic Nybegynder
27. oktober 2013 - 22:44 #3
Hej igen

Jeg har fulgt den guide Arne linker til. Det fungerer fint med en lokal database.

Lige så snart at jeg skifter connectionstring til web10, så får jeg følgende fejl når jeg åbner security-tab'en:

The following message may help in diagnosing the problem: Type is not resolved for member 'MySql.Data.MySqlClient.MySqlException,MySql.Data, Version=6.7.4.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=c5687fc88969c44d'.

Nogle gode ideer??

Jeg benytter MySql.Data og MySql.Web Version=6.7.4.0.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2013 - 22:54 #4
Har du uploadet de bin filer til det rigtige dir hos Web10?
Avatar billede fanatic Nybegynder
30. oktober 2013 - 21:22 #5
Nej det har jeg ikke. Jeg forsøger at teste det lokalt på min PC så det giver vist ikke mening at lægge noget op hos Web10 tænker jeg.

Dvs et lokalt site med en connectionstring til Web10.
Avatar billede fanatic Nybegynder
30. oktober 2013 - 21:23 #6
Hov det var ikke meningen at det skulle være et 'svar'.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2013 - 00:33 #7
lokal web app-----web10 database

virker kun hvis web hotellet tillader adgang.

lokal web app------lokal database

virker altid.

web10 web app-----web10 database

virker hvis database driver kan XCOPY deployes - og det kan ADO.NET providere.