Avatar billede hyperactive Nybegynder
24. oktober 2013 - 09:18 Der er 5 kommentarer

Fjernstyret parental control

Kan nogen anbefale et godt stykke software til at begrænse børnenes adgang til computer/internet.

Jeg søger et program med følgende funktioner:

1. Mulighed for at blokere websites/kategorier - f.eks. porno, fildeling og andet, som ungerne ikke lige skal have adgang til.

2. Mulighed for at lægge en timer på bestemte programmer - altså så man kan sige, at det er maks. tilladt at spille computer/surfe på Nettet i X timer, mens der fortsat skal være adgang til at skrive stilen i Word.

3. Mulighed for at åbne/lukke adgang til computeren via fjernstyring fra en anden PC, når vi er på job og ungerne er hjemme.
24. oktober 2013 - 10:00 #1
Generelt - hvilket styresystem ?
Avatar billede hyperactive Nybegynder
24. oktober 2013 - 10:18 #2
Sorry... Det er til windows :)
Avatar billede finb Ekspert
24. oktober 2013 - 13:13 #3
Ad spm. 1 + 3:
Gennem moden, voksen og intelligent opdragelse.
Avatar billede hyperactive Nybegynder
24. oktober 2013 - 13:17 #4
finb... Kan man bruge dit forslag til at lære børnene at svare på det, de bliver spurgt om også?
Avatar billede finb Ekspert
24. oktober 2013 - 16:31 #5
Dine børn er ikke dumme,
jo mere du "sikrer" hjemmets computere,
desto mere kigger de "forbudte" sider
på andre computere.
Du kan kun sikre ungerne ved at fortælle om
forskellen på gode og dårlige hjemmesider.