Avatar billede lojmann Nybegynder
27. oktober 2013 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dansk PHP og mySQL hosting med fart på?

Hej,

Jeg har i dag et hobby-site kørende, som desværre er rigtig langsomt på Surftown hvor det i dag er hosted.
Det er utvivlsomt mySQL der er problemet, så jeg søger en anden udbyder hvor der er noget mere fart på mySQL delen.

Det er vigtigt at det er en dansk host, da langt de fleste brugere af systemet sidder i Danmark.

Når jeg køre det på min egen server hjemme, tager en query + loadtider måske 3 sekunder, men på Surftown tager det måske 15-20...

I og med det er et hobby-site, må det også gerne ligge i et prisleje der er til at have med at gøre :)

/Løjmann
Avatar billede 2Mida Praktikant
27. oktober 2013 - 15:45 #1
Jeg har gode erfaringer med unoeuro
Avatar billede repox Seniormester
27. oktober 2013 - 16:47 #2
Hvorfor skal serveren ligge i Danmark? Du kan da få både hurtige og store servere til billigere priser uden for Danmark?

Tag DigitalOcean, Hetzner eller Linode som eksempel. Væsentlig billigere og bedre end mange danske udbydere.
Avatar billede Danhost Nybegynder
28. oktober 2013 - 08:41 #3
Når du sidder på en delt server, vil du opleve længere loadtider når de andre sites på serveren også bliver belastet, f.eks. omkring spisetid - Og det er uanset hvilken udbyder du vælger.

Men jeg vil så sige, at du bestemt ikke skal tage til takke med en loadtid på 15 - 20 sekunder. Som eksempel kan jeg fortælle at vores nye servere generer loadtider på mellem 0,5 sekund til max 8 sekunder, når den er hårdest belastet. Det er yderst sjældent vi får klager over vores loadtider. Og det er blot på vores almindelige webhoteller.

Men generelt er det dog svært at sige præcist, hvad du kan forvente, da det selvfølgelig kommer meget an på, hvordan dit site er sat op.

Jeg håber du kunne bruge svaret og danne dig et billede af, hvad du kan forvente af markedet. Held og lykke med det.

De bedste hilsner
Kathrine

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede lojmann Nybegynder
11. januar 2014 - 00:02 #4
lukker...