Avatar billede kischi Novice
06. november 2013 - 01:45 Der er 2 kommentarer

Får XHR error ved fil upload

Hej Eksperter,

Jeg har stilt dette spørgsmål i javascript forrumet, men tror muligvis det var et forkert forum da jeg ikke har modtaget noget svar, så prøver her i php. Jeg håber dette er det rigtige forum.

Jeg har fået lavet en funktion på en hjemmeside, som gør det muligt at uploade videofiler til en ekstern server.
Men når jeg forsøger at uploade, kommer den med fejlen:
XHR error.

Er der nogen der ved hvad dette betyder?
Er det noget som server udbyderen skal gøre, eller er der noget i vejen med koden?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2013 - 02:14 #1
Vi har ikke mange chancer for at gaette hvad aarsagen er med saa faa oplysninger.

Et vildt skude fra hoften: JavaScript hentes fra www.aaa.dk og du forsoeger at uploade til www.bbb.dk og det er SOP som driller dig og du har brug for noget CORS.
Avatar billede kischi Novice
06. november 2013 - 02:49 #2
Ja, jeg er ikke helt 100% sikker på javascriptet hentes, men det der sker i bund og grund er at man uploader en fil, så bliver den lagt op på en server ved hjælp af noget API, det er en objectstore server, hvis det er til nogen hjælp.

Og jeg er heller ikke sikker på hvad SOP er, men ja der er noget med CORS.

I bund og grund, stiller jeg også spørgsmålet da programmøren siger at det er serverudbyderen som skal rette på noget, og server udbyderen siger at det er programmøren som skal rette på noget.
Så kunne godt tænke mig at vide om det egentlig er i koden den kan være gal, eller om det ville have noget med serverens opsætning at gøre?

Men er det bedst lige at få lidt flere oplysninger for at kunne få hjælp til problemet?
Hvilke oplysninger er det der skal bruges for at kunne finde frem til hvad problemet kunne være?

Hvis det ikke kræver at jeg går ind og roder i koden? ;)

Tusind tak for din hjælp :)