Avatar billede duppe Nybegynder
12. november 2013 - 19:40 Der er 1 kommentar

problemer med portforwarding

Hej

Håber der er nogle kloge hoveder - jeg har lavet noget forkert et eller andet sted. Jeg vil have noget ftp kørende, via min Cisco ea6500 router. Men fra begyndelsen
Har fiber via Waoo/tre-for, og har en icotera igw3000 router stående som første led. Denne router står med 192.168.1.1,
inde i den har jeg via port forwarding sat fgl. parametre:
Name: ftp, protocol: tcp/udp (?) Ext. port: 21-21 Adress: 192.168.1.200 port: 21-21, har ikke kryds i loopback, har kryds i enabled. Jeg har ikke pillet andre stedet i denne router.

Et led længere ude, står min Cisco ea6500, koblet på via kabel, og sat til bridge-mode (da den ellers hopper ned og laver et 10. netværk). Her har den fået 192.168.1.200, der er sat hdd på, ftp aktiveret, lavet share og brugernavne.
Der er maskiner på via cisco kabel - virker fint, der er mange mobile trådløse enheder på både icotera og cisco trådløs de virker alle fint - alt kan gå på nettet, og alt ligger på 192.168.1.xx net.

Er der nogen der ved hvad jeg gør forkert, ved godt det er lidt rodet skrevet, men håber det giver mening
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
15. november 2013 - 13:58 #1
Kablet fra din icotera til din Cisco, kører den i Internet porten? Ellers kan du godt opleve problemer med port forwarding.