Avatar billede kristofferk Nybegynder
13. november 2013 - 17:00 Der er 1 kommentar

Moms på en fast fragtpris i en webshop.

Hej!

I min webshop tilbyder jeg en fast fragt på 29 DKK.
Skal jeg opkræve moms for denne pris - den reelle fragtpris kommer anden på mængden af produktet.

Lad os nu sige at jeg gennem en måned har købt for 2000 DKK porto på posthuset.
I min webshop har jeg opkrævet 29 DKK og derved en indtægt på 2900 DKK.
De 29 DKK har jeg opgivet på fakturaen som "momsfrie".
Reelt set har jeg nu en indtjening på 900 DKK (til emballage og arbejdstid).
Men i min faktura står der jo at denne indtjening var momsfri.

Kan jeg bare indtaste de 900 DKK som en indtægt og derved betale moms og skat som en normal indtægt?

Er forvirret på dette område...

Håber på et svar!

Mvh

Kristoffer K
Avatar billede firmalive Nybegynder
16. juni 2014 - 10:25 #1
Indholdet er ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin