Avatar billede toeffedk Novice
24. november 2013 - 21:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til formel

Jeg sidder og er ved at lave et skema til prisoptimering og er kommet i problemer.
Skemaet har følgende kolonner:
Pris, afsætning, variabel enhedsomkostning, omsætning, total variabel omkostning, DB i alt. Selve skemaet kører fint nok men jeg har lavet en bedste pris/afsætningmatrix som driller lidt. Jeg har fået den til at returnere det bedste DB ialt med en MAX funktion.
Spørgsmålet lyder på hvordan jeg får returneret henholdsvis pris og afsætning fra samme linie?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. november 2013 - 00:06 #1
Upload et eksempel her: http://gratisupload.dk/
Kopier linket til filen herind, sammen med en forklaring på hvad du ønsker i hvilke celler, så er det meget lettere at hjælpe dig.
Avatar billede toeffedk Novice
07. december 2013 - 19:56 #2
http://gupl.dk/705050/
Så har jeg uploadet et eksempel :)
Det jeg gerne vil have lavet er skemaet til højre. Når bedste DB er fundet skal den selv returnere værdierne fra samme linje i de øvrige felter.
Håber der er en der kan hjælpe mig :)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. december 2013 - 20:13 #3