Avatar billede cocodot Nybegynder
25. november 2013 - 14:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Word 2013 feltkode autostart med stort bogstav

Jeg skal lave en skabelon i Word 2013 Windows. Jeg har indsat en macrobutton felt kode, hvor kunden selv skal overskrive teksten, men jeg vil gerne have at når de overskriver koden, så starter sætningen altid med et stort bogstav - er det muligt?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. november 2013 - 16:01 #1
MacroButton-felter kan ikke i sig selv have parametre føjet til, så der er ikke umiddelbart muligt at styre det automatisk via felterne.

Hvis MacroButton-felterne er i starten af sætninger, kan brugerens indstillinger for "Autoformat under skrivning" sørge for stort begyndelsesbogstav (kræver at "Første bogstav i sætninger med stort" er slået til).

Hvis det skal kunne styres automatisk, kan du være nødt til at opbygge makroer med UserForms (dialogbokse), hvor du via programmeringen sørger for stort begyndelsesbogstav, men så er det jo en helt anden og langt mere kompleks løsning, der er tale om.
Avatar billede cocodot Nybegynder
25. november 2013 - 16:27 #2
tak :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. november 2013 - 17:06 #3
Velbekomme.