Avatar billede hjortby Nybegynder
08. januar 2014 - 21:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Glemt adgangskode til administrator

Har købt en Compaq CQ58 til min søn. Han blev administrator og brugte sit skolelogin som adgangskode. Den kode har vi glemt. Jeg har dog adgang via min brugerprofil, men den har jo ingen rettigheder. Jeg vil gerne have åbnet PC'en med administrator rettighed. Den bruger Windows 8. Hvordan gør man?
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2014 - 22:37 #1
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2014 - 22:43 #2
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2014 - 15:16 #3
Koden kan du ikke finde ved hjælp af Ophcrack, der er ikke andet at gøre end at slette administrator konto, ved at ændre lokal konto til en konto med administrator rigtigheder.

Se billed. Dobbel klik på det for at forstørre det op.
http://i.imgur.com/BzRkhXI.png
Avatar billede hjortby Nybegynder
09. januar 2014 - 19:22 #4
Hej pixxel du har ret, jeg kunne ikke få hjælp via Ophcrack. Så jeg forsøgte som du foreslog. Men.. så snart jeg forsøger at skifte kontotype, så kommer der en boks, hvor administrator skal give tilladelse til skiftet. Og det er jo præcist, hvad jeg mangler, administrator adgang.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2014 - 19:47 #5
Okay prøv at følge den vejledning som FBJ giver, og se om du oprette en administrator konto og få ændret på noget.
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/86646/
Avatar billede hjortby Nybegynder
23. januar 2014 - 22:13 #6
Nå det var åbenbart ikke så nemt. End ikke en skrivelse til Microsoft har givet nogen form for feedback.