Avatar billede Steen Seniormester
10. januar 2014 - 14:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Switch - IP adresse ?

Jeg har en Switch tilkoblet min TDC Router - men har problemer med at tilgå bla. et IP Kamera ( Foscam ) som er sat i switchen.
Har switchen en unik IP adresse, som jeg skal lægge ind i min router ?

Og hvis ja, hvordan finder jeg frem til denne ip adresse ?

Se billede af modellen.

http://gupl.dk/706141/
Avatar billede chalde Seniormester
10. januar 2014 - 16:26 #1
Nej, den har ingen unik ip.
Problemet skal findes et andet sted.
Kan du tilgå kameraet når det kun er tilsluttet TDC udstyret?
Hvordan er resten af netværket sat op?
Avatar billede Steen Seniormester
10. januar 2014 - 16:43 #2
Kameraet er sat op med sin egen faste IP og porten. Denne IP og port er åbnet i min Router.

Bruger jeg min faste eksterne IP og kalder porten, kommer jeg ikke igennem til kameraet, så min tanke var om switchen er problemet.

Ved ikke lige hvad du tænker på når du skriver hvordan mit netværk er sat op.
> TDC router > kabel til switchen > IP kameraet sat til switchen via kabel..

Jeg leder lidt i blinde.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2014 - 17:58 #3
Hvis jeg forstår korrekt: Det er ikke sikkert du kan se kameraet ved at sidde på dit netværk og taste den eksterne IP-adresse - det er en indstilling i routeren (loopback), om det kan gøres.

For god ordens skyld skal du derfor prøve din eksterne IP-adresse udefra.
Avatar billede pazau Nybegynder
14. januar 2014 - 20:31 #4
Det er KUN routere, der opdeler netværk - har du sat en switch på, udvider du bare routerens porte.

Så snart du sætter noget i switchen, er det routeren, der skal give dimsen en IP. Ergo skal du ind på routeren for at finde den.

For at tilgå din TDC-router, skal du finde ud af hvad adresse den har - bruger du Windows:

1. Windows-key + R
2. Skriv 'cmd' uden anførsel
3. Skriv 'ipconfig' uden anførsel

De tal der står i gateway'en (som regel 192.168.0.1 når det er TDC's router) skriver du ind i adressefeltet i din webbrowser.

På TDC's routere er brugernavn admin, og kodeordet er password, medmindre du har ændret i din konfiguration.