Avatar billede hnteknik Novice
29. januar 2014 - 16:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

betinget formatting af søjlediagram i graf.

Jeg har en lang række celler som i Excel 2003 får en af tre farver efter værdien i cellen (1-2 = gul, 3-4 lysegrøn og 5-7 mørkegrøn)

Det virker ganske godt.

nu vil jeg gerne vise gns værider for en række faktorer i et søjlediagram (før og efter) og de enkelte søjler skulle gerne tage farve efter værdien som ovenfor.

Nu er der 2 før og efter farver, men er der nogen, som kan give en indikation på, hvordan sådan noget kunne lavet med noget VBA kode.
Betinget formattering af grafsøjlers farve.

pft Henrik
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2014 - 11:30 #1
Avatar billede hnteknik Novice
30. januar 2014 - 12:32 #2
Hmm - adgangen er spærret af sikkerhedsmæssige årsager - herfra.
Avatar billede hnteknik Novice
30. januar 2014 - 14:16 #3
>dkhanknu - jeg har endnu ikke kunne se dit svar, men hvsi du vil have point smid et svar. Henrik

Jeg har løst det på denne måske ikke helt optimale måde:

Sub color_chart()
Dim cIt As Integer
Dim sIt As Integer
Dim pIt As Integer

Dim seriesArray() As Variant

For cIt = 1 To ActiveWorkbook.Sheets("OVERALL").ChartObjects.Count
    For sIt = 1 To 2
        seriesArray = ActiveWorkbook.Sheets("OVERALL").ChartObjects(cIt).Chart.SeriesCollection(sIt).Values

        For pIt = 1 To UBound(seriesArray)
        Select Case seriesArray(pIt)
        Case Is >= 5
            ActiveWorkbook.Sheets("OVERALL").ChartObjects(cIt). _
              Chart.SeriesCollection(sIt).Points(pIt).Interior.Color = RGB(0, 128, 0)
        Case 3 To 5
            ActiveWorkbook.Sheets("OVERALL").ChartObjects(cIt). _
              Chart.SeriesCollection(sIt).Points(pIt).Interior.Color = RGB(204, 255, 204)
        Case Else
            ActiveWorkbook.Sheets("OVERALL").ChartObjects(cIt). _
              Chart.SeriesCollection(sIt).Points(pIt).Interior.Color = RGB(255, 255, 153)
        End Select

        Next pIt
    Next sIt
Next cIt

End Sub
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2014 - 14:33 #4
Jeg sendte dig en personlig besked her fra Eksperten, hvor jeg bad om din mailadresse. Er der ikke kommet en besked?

Jeg er ligeglad med point - kan alligevel ikke bruge dem til at betale købmanden, men dog sender jeg det her som et svar.