Avatar billede Bodycare Nybegynder
20. februar 2014 - 18:47 Der er 6 kommentarer

Nettet får en gul trekant nede i højre hjørne?

Titlen er måske lidt forvirrende men jeg vidste ikke ellers hvad jeg kunne kalde den. Vi har fået nyt bredbånd hos TDC for noget tid siden, med den fulgte en router med som vi så bruger nu. Mindst 4 gange i mellem 18-22 får vi problemer med nettet? Der kommer en gul trekant med et ! tegn inde i. Der jeg kørte en fejlfinding første gang sagde den om at det var DNS Serveren der var problem med, jeg er ikke den store teknikker så jeg ved ikke hvad dette betød. Problemet kom igen i dag men denne gang ved fejlfindingen stod der: Forbindelsen mellem adgangspunktet, routeren eller kabelmodemmet og internettet er afbrudt. Men jeg tror stadig det har noget med DNS serveren at gøre. Normalt fikser vi problemet med at genstarte routeren også er man på igen men efter omkring 1-1.30 time er problemet tilbage?

SÅ jeg håber der er nogen af jer eksperter som kunne hjælpe mig med dette forvirrende og irreterende problem.
Avatar billede a62681 Nybegynder
20. februar 2014 - 19:43 #1
Når problemet opstår, så kig efter om DSL lampen på routeren (Homeboxen) blinker eller er slukket. I disse tilfælde må du fejlmelde hos TDC. DSL lampen skal lyse konstant.
Ellers vær opmærksom på om du kører trådløst og befinder dig langt fra routeren. Du kan evt. køre via lankabel til routeren og se om problemet stadig opstår.
Avatar billede shako Novice
21. februar 2014 - 08:26 #2
Hvis det sker på flere computere i huset, så ring til TDC og fejlmeld jeres datalinje.

De sender en tekniker ud og fikser det gratis
Avatar billede Bodycare Nybegynder
24. februar 2014 - 18:41 #3
Det er med flere computere og telefoner, jeg har prøvet at skifte lokation f.eks at side foran den med en telefon men det duer ikke.
Avatar billede Bodycare Nybegynder
24. februar 2014 - 18:41 #4
Det sker på flere computere i huset
Avatar billede Bodycare Nybegynder
24. februar 2014 - 18:42 #5
Jeg tog endnu en fejlfinding og den siger DNS-Serveren svarer ikke.
Avatar billede Bodycare Nybegynder
27. februar 2014 - 20:19 #6
Det med at DNS-Serveren ikke svarer sker faktisk på de samme tidspunkter hver dag dvs: 18.30 og 20:30 om aftenen.