Avatar billede albert Juniormester
21. februar 2014 - 16:07 Der er 4 kommentarer og
6 løsninger

Opdater problem

efter nogle år fra programmering prøver jeg igen, og kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor noget som måske er mega simpelt skal drille mig :-(

Jeg laver en side i CS4 Dreamweaver, gemmer og prøver at se hvordan det jeg har lavet ser ud. og det gør jeg rigtig, rigtig ofte når jeg laver en hjemmeside.

men hver gang jeg så gemmer min fil i dreamweaver of opdaterer den i en browser, så er det ikke opdateret indtil der går en del sekunder eller sådan noget. jeg ved ikke hvad der lige sker for det?
Har det noget med dependent files, hvilket jeg ikke ved hvad er?

jeg kører det på en mac med den nyeste OSX og med mamp server, ved ikke om det har noget at sige.

Håber virkelig der er en klog der lige ved hvad det er der driller mig :p
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. februar 2014 - 20:28 #1
Kan du ikke lægge koden til en af de sider hvor den er lang tid om at opdatere, her ind?.
Avatar billede albert Juniormester
21. februar 2014 - 23:12 #2
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>test.dk</title>
</head>

<body>
<p>test</p>
</body>
</html>

Det er det eneste der står.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 13:25 #3
Det kan jeg godt se at det er svært, men i hvert fald sker det også når jeg gør det, det jeg gør er enten at opdater to gange i browseren eller holde F5 nede i et par sekunder, så skulle den opdater.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
22. februar 2014 - 13:25 #4
Altså F5 i browseren.
Avatar billede albert Juniormester
23. februar 2014 - 15:20 #5
ja nemlig. men bare mega irriterende :-(
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. februar 2014 - 15:31 #6
Jeg tror ikke rigtig der er noget at gøre ved det, du kan prøve at spørger Dreamweaver's eller firefox's support om havd man kan gøre ved det, ellers kan du nok ikke rigtig gøre så meget ved det.
Avatar billede albert Juniormester
23. februar 2014 - 17:21 #7
Tror desværre du har helt ret. det lugter lidt af noget midlertidig filer måske :-S Har du nogen ideér om min gamle skole vil hjælpe mig med det? kunne måske være at de har stødt ind i det samme problem. Har nemlig taget en uddannelse der for 5 år tilbage :p
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. februar 2014 - 17:27 #8
Du kan jo prøve, men jeg kan ikke garantere at det vil virke.
Avatar billede albert Juniormester
23. februar 2014 - 17:49 #9
Håber at jeg finder et svar, så skal jeg nok lægge løsningen ind her :-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
23. februar 2014 - 18:00 #10
Hvis du ikke finder et svar, så husk at lukke tråden, her er i hvert fald et svar fra mig hvis du ikke finder løsningen.