Avatar billede kak Nybegynder
04. marts 2014 - 07:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med installation af MySQL

Jeg har installeret MySql server (seneste version) på en række pcøere med Windows 8, men én af dem, giver store problemer.

Den når til at installere servicen i Windows, men servicen kan ikke starte. Jeg får denne fejl, når jeg forsøger at starte servicen:

"1067 process terminated unexpectedly"

Jeg har selvfølgelig googlet og fundet andre med samme problem, men ikke fundet en løsning, der virker for mig. Jeg har afinstalleret MySql helt (dvs. også slettet alle relevante mapper manuelt, efter MySql blev afinstalleret) og forsøgt igen, men uden held.

MySql loggen giver en fejl 87 og 187, som skulle være Windows fejl, men jeg kan ikke finde noget information vedr. de fejl, der kan bringe mig videre.

Nogle gode bud?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. marts 2014 - 08:53 #1
Jeg fandt dette i en tråd:

The solution was to install MySQL without spaces in installation path. Windows 7, 64-bit

Har du forsøgt den ?
Avatar billede kak Nybegynder
04. marts 2014 - 10:53 #2
Jeg havde ikke forsøgt det før, men det har jeg nu. Det hjalp desværre ikke :-(
Avatar billede kak Nybegynder
04. marts 2014 - 11:16 #3
Fandt endelig løsningen! Følgende linje skal tilføjes manuel i my.ini

innodb_flush_method=normal

Ved ikke hvorfor, men det virker :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. marts 2014 - 11:46 #4
Fedt.
Smid et svar og få lukket dit spørgsmål så. :o)
Avatar billede kak Nybegynder
04. marts 2014 - 11:51 #5
Ok :-)