Avatar billede EIHP Juniormester
07. marts 2014 - 10:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg kører PCI express 2.0 og 3.0 samtidige?

Hej

Jeg har en ledning PCI express port ledig i maskinen, men min grafikkort er PCI express 3.0 (AMD) og jeg har et andet kort liggende som er 2.0 (nVidea) kan jeg godt smide det i og bruge, uden der sker noget?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. marts 2014 - 11:38 #1
ja..
Avatar billede EIHP Juniormester
07. marts 2014 - 11:41 #2
Så PCIe 3.0 og 2.0 i hver deres port kan godt være installeret samtidig?
Avatar billede Blandy Praktikant
07. marts 2014 - 13:20 #3
Nej de kan ikke hører samtidig da hvad der gpu kører henholdsvis crossfire og SLI tech når det gælder samtidigkørende kort.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. marts 2014 - 09:54 #4
Der er ikke noget til hindring for at du har begge kort i maskinen samtidig - der sker i værste fald ingenting, og i bedste fald registrerer den kortene som to uafhængige videokort, der kan håndtere hver sin skærm.

Det, Blandy piver lidt over, er hvis kortene skal hjælpe hinanden. Det findes der så alligevel noget, der kan håndtere: Hydra. Så kan du fint blande SLI-kort med Xfire-kort.