Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
16. marts 2014 - 20:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DVD drev fungerer ikke på ny lenovo idaeapad S510p med windows 8.1

Er der nogen der ved hvordan man får gang i dvd-drevet på en ny  lenovo idaeapad S510p med windows 8.1.

Man kan sagtens få det til at åbne og når man sætter en skive i og lukker kan man høre at det kører - men ellers sker der ingenting. Har prøvet med min Office 2003 skive og med en gymnatikvideo. Har prøvet at åbne power-dvd for at se om man kan se data der og stifinder samt run, men ingen steder kan man se drevet eller noget indhold fra skiverne - jeg klikker ellers på This PC og kan her se C: og D:Lenovo hvor der ligger en masse drivere - men jeg synes ikke der er noget der ligner en DVD-driver, dog er der en Card-reader, men det er næppe til dvd-drevet.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2014 - 21:19 #1
Hvis den PC er ny og købt med w8.1 er det nok bedst, at konfrontere sælger med problemet. Udnyt garantien, så  sælger ikke kan påstå, at det skyldes, at du selv har rodet med det.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
19. marts 2014 - 21:34 #2
Har fundet løsningen.
Jeg kunne efter nogle genstarter se drevet men det kunne stadig ikke køre en skive men fandt en løsning via Lenovos supportside der henviste til Microsoft der har lavet flere løsninger, de ligger alle på denne side:
http://support.microsoft.com/kb/314060
Jeg brugte denne: Løsning 2: Brug fejlfindingsværktøjet CD/DVD Fix it