Avatar billede timmies Juniormester
25. marts 2014 - 22:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl i DB-drevet asp.net side

Hejsa,
Jeg har lige taget et skridt videre i min kundskabsøgning i asp.net, og har nu kastet mig ud i at lave en (meget) lille asp.net side, der trækker data fra en DB.

Jeg har lavet en dropdownmenu som trækker data fra en DB. Det virker helt som det skal i Visual Studio (VS), men når jeg lægger filer over på serveren, får jeg fejl:

Server Error in '/' Application.

Runtime Error

Description: An application error occurred on the server. The current custo...o.s.v.

Jeg har tidligere lagt sider op der virker fint.

VS laver jo en mappe til DB-filen der hedder App_Data. Jeg tænkte at DB'en måske skulle i samme mappe som default.aspx-filen, men det hjalp heller ikke.

Jeg ved godt, at der ikke er meget at arbejde med her, og at det er et meget uspecifikt spørgsmål, men er der nogen der har et løsningsforslag? Er der en eller anden 'klassiker' jeg har lavet.

Pft

Kim
Avatar billede keysersoze Guru
25. marts 2014 - 22:45 #1
Uden en egentlig fejlmeddelelse bliver det så godt som umuligt at gætte - så du må lige komme med lidt flere detaljer.
Avatar billede timmies Juniormester
25. marts 2014 - 22:55 #2
Den fulde fejlmeddelse kan ses her: http://www.gbgmed.se
Avatar billede keysersoze Guru
25. marts 2014 - 23:10 #3
Den er på ingen måde fuld - gør hvad beskrivelsen fortæller du skal gøre og lad os så se igen.
Avatar billede timmies Juniormester
26. marts 2014 - 15:37 #4
Sådan :)
Avatar billede keysersoze Guru
28. marts 2014 - 10:11 #5
Kan ikke se nogen fejl nu - fik du det løst? Husk at ændre din web.config tilbage igen når du kører release.
Avatar billede timmies Juniormester
28. marts 2014 - 12:23 #6
Nej - beklager!!
Var lige nödt til at bläre mig over for en ny potentiel arbejdsgiver med en anatomiquiz jag en gang lavede.

Jeg lägger den ufunktionelle side op en gang senere i dag, og så giver jeg et pip.

Sorry!

(Men det ser ud til at jeg får jobbet, så jeg håber I kan bärer over med mig ;)
Avatar billede timmies Juniormester
30. marts 2014 - 10:34 #7
Så er siden 'oppe' igen med detaljerede fejlmeddelelser.

Mvh
Kim
Avatar billede keysersoze Guru
31. marts 2014 - 23:01 #8
Det er ikke en fejl jeg selv er støt på men der er masser af tråde om det på nettet, blandt andet på stackoverflow, og det tyder på et problem med din connection - så lav en søgning på "System.ArgumentException: Invalid value for key 'attachdbfilename'" så vil jeg mene at du kan finde information nok til at komme videre.
Avatar billede timmies Juniormester
02. april 2014 - 22:31 #9
Tak! Det vil jeg prøve.