Formel til opdeling af tekst i Excel
Jeg vil meget gerne have hjælp med at finde en formel der kan opdele tekst i forskellige celler i Excel.Teksten bliver kopieret ind i Excel fra et udskrift fra vores database. Antallet af linier er varierende og overskriften for hver linie er ikke den samme hver gang (altså ikke på samme linie hver gang), men teksten er altid delt med et kolon, og kan f.eks. være:
Navn: Test Testesen
Adresse: Testrupvej 45
Postnr: 1234
By: Testrup
Dato 1: 1/3-14
Dato 2: 3/3-14
etc.
Det jeg gerne vil opnå er at når jeg copy/paster teksten ind i et Excel ark, så kommer "Navn:" til at stå i kolone A og "Test Testesen" i kolone B.
Det er en opgave der skal løses gentagende gange og af forskellige personer dagligt, og derfor vil jeg ikke benytte "Data/Tekst til kolonner".
Der må da være en smart måde at løse problemet på...
Jeg ser frem til at høre om der er en der kan hjælpe mig, på forhånd tak.