Avatar billede feldfoss Nybegynder
01. april 2014 - 13:02 Der er 2 kommentarer

HVIS formel i Betinget formatering

Jeg har problemer med betinget formatering som jeg håber en kan hjælpe med her inde.

Jeg har celler som jeg gerne vil have lavet en betinget formatering på.

Celle H135 skal have en betinget formatering som lyder: Hvis der står "F" i celle K135, så skal celle H135 regne en værdi som hedder =L6>=V6, hvis værdien er sand skal cellen blive rød, hvis værdien er falsk skal den blive grøn.

Samtidig skal H135 tjekke en anden værdi, hvis der står "M" i celle K135, skal den tjekke værdien =L6>=Y6 , hvis værdien er sand skal cellen blive rød, hvis værdien er falsk skal den blive grøn.

Håber der sidder en Excel haj derude som kan hjælpe..

På forhånd tak
Avatar billede finb Ekspert
01. april 2014 - 15:28 #1
I celle H135 opretter du:
betingelse 1:
=(eller(k135="M";k135="F");L6>=V6) >> vælg format rød
betingelse 2:
=(eller(k135="M";k135="F");ikke(L6>=V6)) >> vælg format grøn
Avatar billede Vilhøft Juniormester
25. januar 2022 - 19:17 #2
spørgsmål til dette lidt ældre opslag:
1. Hvis L6=10, V6=5 og Y6=15, bliver der så ikke en farvekonflikt, når L6>V6=rød, og L6<Y6=grøn?
2. din (finb) løsning, har jeg ret i, at det er de to betingelser, til første "forespørgsel/formatering"?
3. Efter indtastning af din løsning. fik jeg fejl, er der tastefejl, i eksemplet, noget med paratesserne?
mvh.