04. april 2014 - 10:39
Der er
9 kommentarer og 1 løsning
Hjælp til at få Excel til at returnere værdien af hver 6. celle
Jeg kan ikke selv lige gennemskue hvordan jeg kan få Excel til at returnere værdien af hver 6. celle. Jeg skal lave et udtræk hvor jeg får indholdet af hver 6. celle på en række for sig selv. Hvordan kan den løses med en formel. Jeg kan ikke få den til at springe de 5 mellemværende celler over... PFT :-)
Annonceindlæg fra Trustworks
Tillid i en Zero-Trust verden
Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.
04. april 2014 - 12:09
#2
#sdh Det kan jeg ikke få til at virke. Alle data er i række 53. Så jeg skal have den til at tage værdierne der er i felterne D53, J53, P53....KOB53 Jeg har forsøgt mig med formlen: =HVIS(REST(KOLONNE($D53:$KOG53);6)=0;$D53:$KOG53;"") Men den giver bare blanke felter?
04. april 2014 - 12:27
#3
I celle d54 indsæt formel: =HVIS(REST((KOLONNE(D53:KOG53)-KOLONNE($D$53));6)=0;D53;"") kopier mod højre. Ved ikke om det er det du søger. Hvis du ønsker at summer alle værdier i hver 6 celle er det en anden formel. Evt. upload et eksempel på gupl.dk - så vil det være lidt lettere at hjælpe dig.
04. april 2014 - 13:14
#5
med sdhs formel i række 54, prøv da følgende matrixformel: =HVIS.FEJL(INDEKS($D$54:$KOB$54;MINDSTE(HVIS(ER.TAL($D$54:$KOB$54); KOLONNE($D:$KOB)-CELLE("col";$D:$KOB)+1);KOLONNER($A:A)));"") (Hold Ctrl og Shift nede før du trykker på Enter).