Avatar billede Kanu2 Nybegynder
10. april 2014 - 01:36 Der er 8 kommentarer

Knap skal skifte billede

Hej derude,

Min første post herinde, og jeg skal bruge lidt hjælp ellers ender jeg med ikke at have noget hår på hovedet.

Sagen er den at jeg har downloadet visual c++ idag, og har set utallige youtube videoer allerede.

Sagen er den:

private: System::Void button1_Click(System::Object^  sender, System::EventArgs^  e) {
            pictureBox1->Image = Image::FromFile("test1.jpg");

----

Der skal altså når jeg trykker på knap et skal den skifte image i min picturebox men der kommer en fejlmeddelse om den ikke kan finde mit image.

Håber I kan hjælpe
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2014 - 02:15 #1
Virker det med fuld sti?
Avatar billede Kanu2 Nybegynder
10. april 2014 - 05:01 #2
Altså når jeg trykker f7 finder den ingen fejl.:

1>------ Build started: Project: Projekt, Configuration: Release Win32 ------
1>  Projekt.cpp
1>  Projekt.vcxproj -> c:\users\sander\documents\visual studio 2010\Projects\Projekt\Release\Projekt.exe
========== Build: 1 succeeded, 0 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Når jeg kører programmet og trykker på knappen kommer følgende messagebox frem:

An unhandled exception of type 'System.IO.FileNotFoundException' occurred in System.Drawing.dll

Additional information: test1.jpg
Avatar billede Kanu2 Nybegynder
10. april 2014 - 07:08 #3
Intet hår tilbage, men har endelig fået det løst. :D
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2014 - 02:56 #4
med fuld sti i.s.f. kun test1.jpg?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2014 - 02:56 #5
Der er ioevrigt ikke ret mange som laver .NET GUI i C++.
Avatar billede Kanu2 Nybegynder
11. april 2014 - 05:26 #6
".NET GUI i C++."
Hvad betyder det så en bygynder kan forstå det?

Ja fuld sti hjalp, jeg er dog lidt nervøs for når jeg udgiver mit program at jeg bruger en forkert indgangsvikle.

lige nu har jeg som sagt:

pictureBox1->Image = Image::FromFile()

Men når jeg udgiver det det og sender det over til de andre som skal bruge programmet vil programmet så ikke søge efter et image på min computer?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2014 - 03:10 #7
Du skal nok kode det saa den leder efter billedet i samme dir som exe og soerge for at billedet er der.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. april 2014 - 03:11 #8
Du kan lave .NET GUI i mange sprog.

De fleste vaelger C# eller VB.NET.

Meget faa vaelger C++/CLI og derfor er det ret svaert at finde eksempler og faa hjaelp.