Avatar billede larsmartin Praktikant
12. april 2014 - 12:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Routing i asp.net3.5

Hej,
Jeg har fundet og omkodet følgende eksempel til mit eget brug
http://www.4guysfromrolla.com/articles/051309-1.aspx

Der har de følgende eksempler

new Route("Categories/{*CategoryName}", new CategoryRouteHandler())
new Route("Products/{ProductName}", new ProductRouteHandler())

Er det muligt at have en link struktur der er som følger?

new Route("products/{*CategoryName}/{ProductName}", new CategoryRouteHandler())

Mere specifikt vil jeg gerne have knyttet et 'summary' til en bog til forfatteren...

routes.Add("View Summary", New Route("Booksummary/{AuthorName}/{SummaryName}", New SummaryRouteHandler()))

Som det ses har jeg omkodet eksemplet til vb.net, men c# eksempler er også velkommen:)
Når jeg prøver, får jeg nogle fejlmeddelelser hvor jeg tænker, det måske slet ikke kan lade sig gøre.
Det kan også være routehandleren bare skal være på plads først, men jeg kan ikke selv omkode til at håndtere flere variable.

Jeg har fået det til at virke med bare en variabel som i eksemplet fra 4guysfromrolla, men så får jeg ikke forfatteren med:(

routes.Add("View Summary", New Route("Booksummary/{*SummaryName}", New SummaryRouteHandler()))
Avatar billede larsmartin Praktikant
11. juni 2014 - 10:06 #1
Nogen der har et forslag?
Er der noget der er uklart, som jeg skal beskrive nærmere?

Hvis der sidder en som ved 100% at det kan lade sig gøre, så er det jo også et slags svar.
Men ledetråde i forhold til specifik kodning er selvfølgelig at foretrække:)
Tak
Avatar billede larsmartin Praktikant
23. november 2015 - 18:51 #2
luk