Avatar billede badazz Novice
28. april 2014 - 22:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

bruge data fra en tabulator sepereret txt fil..

Hej

Kan jeg på en nem måde læse nogle data fra en tabulator serereret txt fil ?

Et udsnit af filen:

28-04-2014 21:57:10    22619        lp1
28-04-2014 22:29:23    22619    1    lp1
28-04-2014 22:32:01    22619        lp1
28-04-2014 22:32:03    22619    1    lp1

Dato / tid / id.nr / værdi / ID

dataene bliver skrevet en enheder der fortæller om lyset er tændt eller slukket, nu vil jeg gerne lave en side med et billede af en pære, som skifter til henholdsvis at være tændt eller slukket, og når "værdi" er = 1 er lampen tændt.

kan det lade sig gøre at lave ?

på sigt vil jeg gerne have flere lamper på, hvor det er ID der angiver hvilken pære der er tale om, og enhenden der logger, skriver en ny linie i txt filen hver gang der sker ændringer, så jeg skal jo ligeledes have html siden til at kikke i filen og opdatere evt hver minut eller lign..

nogle gode ideer eller henvisninger ?
29. april 2014 - 04:16 #1
Jeg antager at formatet er dato, tid, location id, status (tænd/slukket), object id.

Hvis det er korrekt at værdien repræsentere tændt, så ville forbedre formatet at udskrive et 0 når tingen er slukket.

Her er et hurtigt eksempel jeg strikkede sammen:
<?php
$file = @fopen("text.txt", "r");

if ($file) {
    while (($buffer = fgets($file, 4096)) !== false) {
        $parts = explode('    ', $buffer);
        print_r($parts);
    }
    if (!feof($file)) {
        echo "fgets() failed\n";
    }
    fclose($file);
}
?>

Filerne:
split.php - http://pastebin.com/cVx2Mrsn
tekst.txt - http://pastebin.com/XHr4U8Qk
Avatar billede badazz Novice
31. juli 2014 - 22:19 #2
jeg kom aldrig videre med det, men point for hjælpen er vel på sin plads ?
31. juli 2014 - 22:59 #3
Nej egentlig ikke, du skal kun give point hvis det løste dit problem :)
Avatar billede badazz Novice
12. februar 2016 - 22:22 #4
lukker den af her, da projektet blev forældet