Avatar billede MrPingWin1255 Nybegynder
12. maj 2014 - 17:05 Der er 2 kommentarer

For loop problem - Notice: Undefined offset:

Hej har lavet et lille booking system af stole, ved hjælp af php og checkbokse.

Mit problem ligger i at jeg har lavet et for loop, som jeg ikke helt mestre. Har prøvet at lave 3 rækker, med 5 pladser af "stole". Det opstår 2 problemer her i min kode. Kan ikke sige hvorfor, men det ser ud til at mine <br> bliver talt med i loopet, så værdierne ikke er rigtige. Samtidig med den  siger: "Undefined offset" for hver af linjerne.

<?php
$bestillinger = json_decode(file_get_contents("data/bestil/borde.json"),true);
for($i=1; $i<16; $i++){
    if($i%5 ===0){
            echo"<br>";
}
else{
if(is_array($bestillinger[$i])){
  echo"<div class='booket'>";
  }
    else{
      echo "<input type='checkbox' name='bord[]' value='$i'/>";
}

?>
<form action="gemdata.php" method="post">
<?php echo "<input type='checkbox' name='bord[]' value='$i'/>"; ?>
<input type="text" id="navn" name="navn" placeholder="Dit navn">
<input type="text" id="tlf" name="tlf" placeholder="Dit telefon nummer">
<input type="submit" value="send" />
</form>

Jeg er forholdsvis ny i php, og kan ikke lige se eller "google" mig til det.

På forhån tak
Avatar billede claes57 Ekspert
12. maj 2014 - 18:50 #1
du skal vel bare fjerne første
else{
og en passende } (fx den sidste)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. september 2014 - 13:46 #2
Noget i retning af dette du mener?

<?php
$AntalRaekker = 3;
$AntalKolonner = 5;
?>
<table>
<?php
for ($rows=0; $rows < $AntalRaekker; $rows++) {
    ?><tr><?php
    for ($colums=0; $colums < $AntalKolonner; $colums++) {
        ?><td width="25" align="center"><input type="checkbox" /></td><?php
    }
    ?></tr><?php
}
?>
</table>