Avatar billede tobias28 Praktikant
21. maj 2014 - 21:03 Der er 6 kommentarer

Tv-kanaler på SmartTV uden digital boks eller antenne +kort ?

Hejsa,

Jeg købte mig for nyligt Samsungs 2014 model SmartTv og tænkte super smart...så slipper jeg for alle mulige ledninger, bokse osv...der er der selvfølgelig en lang række bredbåndsstreamingmuligheder, der udnytter WiFi på mit SmartTV...

...men må indrømme at jeg har svært ved at finde den udbyder...

1. enten vil de have mig til at have en digitalboks som skal være ved TV'et med et LAN kabel til router og HDMI til TV'et
2. Eller jeg skal vælge at gå udenom internettet og trække et antennekabel + fx boxer-kort..og mit antennesignal er pænt dårligt herude på landet...

Sig mig...kan vi her i anno 2014 ikke finde en løsning der kan udnytte et SmartTV's funktionaliteter uden at skulle tilkoble alt muligt andet? Jeg kan jo f.eks. godt gå ind på dr.dk via fjernsynet og streame DR's kanaler i en fin kvalitet...men det er lidt omstændigt at skulle ind på siden osv...og det ville jo også være fint om jeg kunne få lidt mere end DR's kanaler selvom at jeg ikke ser så meget fjernsyn..

Well...nogen der kender en løsning så mit SmartTV kan blive ved med kun at står med strømstikket i som det eneste og så ellers køre via WiFi?

Dbh. Tobias
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2014 - 21:07 #1
Ved ikke om det er muligt, men du nævner heller ikke hvilke leverandører du har forsøgt dig med..

En mulighed kunne være watchmenow.tv
Avatar billede tobias28 Praktikant
21. maj 2014 - 21:12 #2
Hejsa,

Tak for et hurtigt svar! har prøvet de mest kendte, TDC, Waoo, Viasat osv.

Det her ser ret godt ud...tjekker lige om app'en kan køre på tv'et...og vender tilbage

Dbh: Tobias
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2014 - 21:34 #3
snakker I om https://watzmenow.tv ?
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2014 - 22:02 #4
Jeps, jeg ved de har en dongle, men et smart tv burde have et es i ærmet..
Avatar billede Blueeyez Mester
21. maj 2014 - 22:02 #5
Kan se jeg skrev forkert link før ^^
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. maj 2014 - 10:13 #6
Ved ikke om chromecast måske kan bruges noget af vejen...