Avatar billede Rassing Nybegynder
30. maj 2014 - 12:54 Der er 3 kommentarer

Switch virker ikke med TG799vn V2

Jeg har lige fået en anden internet forbindelse ved Telia hvor de medsendte en Technicolor TG799vn V2.
Routeren skulle sættes sammen med en Netgear Switch FVS338. Problemet er bare at jeg ikke kan få hul i gennem til internettet gennem switchen. Har haft fat i Telia support (ikke en god oplevelse) de påstår selvfølgelig problemet ligger i det udstyr som ikke er deres...!
Jeg har haft reset alt til default, frakoblet alt, alligevel virker det som om at routeren ikke kan se switchen.
Nogle forslag?
Avatar billede chalde Seniormester
30. maj 2014 - 13:25 #1
FVS338 er ikke bare en switch, men en firewall med en switch i.
Så det er muligvis en konfigurationen i den, som ikke helt vil lege med. Telia har derfor nok fat i den lange ende her (i øvrigt ganske normalt at der ikke ydes support for +100.000 produkter udover leverandørens eget udstyr).

Hvis det bare er for at bruge den som en switch, så ville jeg personligt nok gå ud og investere i en ren switch.

Men bortset fra det, hvordan kobler du udstyret sammen?
Fra hvilken port i Telia's udstyr til hvilken port i FVS338?
Hvordan ved du at routeren ikke kan se switchen/firewall'en? Hvilke indikatorer (link status, kan det ses i routerens konfig, hvordan....)?
Hvordan ved du at switch/firewall virker (har du prøvet at koble 2 enheder på switch/firewall og set om de kan kommunikere)?
30. maj 2014 - 14:16 #2
Har du nulstillet switchen?

Er der fysisk forbindelse mellem de to (lyser RJ45 interface LEDene orange i henholdsvis routeren og switchen)?

Har du mulighed for at tilgå switchen interface/log og se hvad den sker når der sendes trafik over den?
Avatar billede Rassing Nybegynder
30. maj 2014 - 14:54 #3
Jeps, switchen er nulstillet og der er grønt lys i alle indikator lamper...
Jeg kan uden problemer tilgå switchen via webinterface..

udstyret er koblet fra port 1 i routeren til adgangsporten i switchen.

Underliggende udstyr i switchen kan jeg ikke se selvom jeg logger ind  på routeren! men i switchen kan jeg...

Firewall i routeren er sat til "all pass"

switchen har virket indtil nu og virker også efter jeg skiftet tilbage til en anden router...