Avatar billede lllund Nybegynder
03. juni 2014 - 11:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

problemer med ¤ i BCP

Hej

Jeg skal have eksporteret data fra Sqlserver 2008 R2 til en tekstfil i følgende format:

AutoID¤felt1¤Felt2
1#test1¤test1a
2#test2¤test2a
3#test3¤test3a

Jeg bruger en batfil med følgende:

bcp "SELECT top 100 AutoID,Felt1,Felt2 FROM DB.dbo.Kunder" queryout "F:\Datadump\Kunder\input.txt" -t ¤ -SDBServer /T -c -CACP -r\n

Jeg har dog det problem at ¤ bliver konverteret til ñ og jeg kan ikke finde hvilken codepage jeg skal bruge, eller hvad der er galt, Nogle forslag?
Avatar billede lllund Nybegynder
03. juni 2014 - 11:35 #1
ja jeg mener selvfølgeligt

1¤test1¤test1a
2¤test2¤test2a
3¤test3¤test3a

:)
Avatar billede lllund Nybegynder
03. juni 2014 - 12:20 #2
det er lidt underligt for hvis jeg kører bcpén fra en promt kører den fint data ud, men hvis jeg gemmer den i en bat fil så har vi baladen og alle ¤ bliver lavet om til ñ, jeg har ligeledes prøvet at gemme batfilen som "big indian" i notepad++ og så vil den slet ikke køre :

■b'■b' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.
Avatar billede lllund Nybegynder
06. juni 2014 - 13:56 #3
når jeg lukker det igen, har desværre ikke fundet en løsning endnu.