Avatar billede Nocturnal_Navigator Nybegynder
08. juni 2014 - 14:16 Der er 3 kommentarer

Omkring en ny hjemmeside...

Jeg har fået en ide til en ny slags hjemmeside, dog skal det siges at den er ligeså orginal som facebook, ingen af de services som findes rummer helt det design jeg leder efter, altså en form for facebook bare ikke facebook, for det findes jo. Jeg vil gerne vide hvem man skal kontakte for at hyre nogle folk til at lave en specifik hjemmeside der kan bruges af mange mennesker?

Hvem kontakter man?

Hvor meget vil en hjemmeside a'la facebook koste at lave?

Kan man lave en aftale med designeren af hjemmesiden om at denne for pengene for at have lavet denne side på et senere tidpunkt, når altså pengene vælter ind?
Avatar billede DiscoLucas Nybegynder
08. juni 2014 - 15:46 #1
Prøv at ind på www.Wix.com det er et super fedt web designer site hvor at du ikke behøver nogen form for html bekendelse
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2014 - 19:18 #2
Der er nok rimelig langt fra wix og op til en side som facebook...

Der findes rigtig mange med super gode idéer men uden penge rundt omkring så du er altså ikke den første der vil "betale" med en idé om en måske kommende indtægt - sandsynligheden for at det lykkedes at finde en er bare usandsynlig lille for uanset hvor god en idé det er så er det ingen garanti for penge og det vil de fleste udviklere og designere med bare rimelig evner ikke risikere. Med det sagt betyder det selvfølgelig ikke at det er umuligt - med lidt held kunne det måske blive et projekt for en studerende eller lignende.

En side a la FB er umuligt at sætte en pris på - den er i konstant udvikling og bevægelse så en pris vil også hele tiden blive højere. FB er jo også mange ting - ud over profiler så fx annoncering, API'er osv og skal alt det bare rimeligt med custom made fra dag et fra et dansk bureau kommer du næppe under 6 nuller i prisen.

Hvis du ikke har finansieringsmuligheder, hvilket jeg dog ser som en nødvendighed da du bliver nødt til at tage risici og ikke lade det hele ligge på udvikler/designer, så vil mit bedste bud være at gå efter en færdig løsning som fx http://stackideas.com/easysocial og så evt spare op til et redesign.
Avatar billede TIversen Novice
18. juni 2014 - 21:14 #3
Hejsa,

Jeg har netop skrevet denne artikel:
http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/Startviden/koeb-hjemmeside.php

Som jeg er sikker på kan svare på rigig mange af dine spørgsål. Det handler om hvordan man køber en hjemmeside og hvad man skal være opmærksom på. Jeg kommer også ind på pris :-)