Avatar billede Buggelsgaard Novice
01. juli 2014 - 09:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Får "#VÆRDI" ved kopiering af celler i enslydende formler

Hej,

Jeg har et regneark, der er en oversigt over afgivne tilbud, hvor hver række repræsenterer data for et tilbud. Data er indtastet manuelt eller indkopieret fra et tilsvarende ark.

I en af kolonnerne står salgsprisen for tilbuddet.
Jeg har så tilføjet to kolonner, der skal vise dækningsgraden og dækningsbidraget.
Dækningsgraden taster man selv, hvor dækningsbidraget så skal udregnes automatisk herfra.
F.eks. salgspris 100.000,- ; DG 20 ; DB 20.000,-
Ikke det store hokus pokus og jeg bruger formlen f.eks.(AM6*AN6)/100 hvilket virker fint.

Problemet opstår, når jeg kopierer formlen til de nedenstående rækker, så udregner den automatisk alle resultaterne, men pludselig - på enkelte rækker - vælger den at skrive #VÆRDI.
Dette er også gældende, hvis jeg selv taster formlen i netop denne række.
Jeg har været inde at kigge inde i "formater celler", men alle data er identiske med de celler/rækker hvor det godt kan lade sig gøre.

Jeg synes, at jeg har været alt igennem, men kan simpelthen ikke finde fejlen. Har også prøvet at kopiere til et nyt ark, men samme fejl opstår, så fejlen må ligge i et eller andet vedr. celleformat omkring tallet i salgsprisen.

Jeg har dog fundet ud af, at når jeg kopierer salgspris-cellerne eller DG-cellerne fra de rækker hvor der er succes over til de rækker hvor der er problemer, så lykkes det. Jeg skal så blot lige taste tallet ind igen - og så længe der kun er 5 rækker

Jeg kunne ikke lige vedhæfte eksempel på excelfilen, men har kopieret ind herunder, så der kan se, hvad der menes:

Kan nogen hjælpe?

Salgspris    DG    DB
22.000,00    15    3300
32.500,00    15    4875
10.000,00    15    1500
170.000,00    15    25500
249.254,00     18    #VÆRDI!
254.977,00     18    #VÆRDI!
11.320,00    20    2264
84.400,00    18    15192
Avatar billede IrisLF Juniormester
01. juli 2014 - 09:23 #1
Er kolonnerne brede nok? - måske der bare ikke er plads til data i cellerne?
Avatar billede anedi Ekspert
01. juli 2014 - 09:27 #2
Prøv engang at tjekke tallene i kolonne A og B, der hvor den giver fejl.

Står der evt. et mellemrum efter et af tallene?
Avatar billede Buggelsgaard Novice
02. juli 2014 - 08:41 #3
Fint input, men ja det er naturligvis tjekket :-)
Avatar billede Buggelsgaard Novice
02. juli 2014 - 08:44 #4
Har både prøvet det med at tjekke mellemrum og bredde på kolonnen.
Har endda slettet alt i flere af cellerne og indtastet manuelt igen (på flere måder endda) og ensrettet alt der var mulighed for med højre-venstre-midt-bund-top osv. og også om det var registreret som tal, tekst, standard, procent osv.
Avatar billede Buggelsgaard Novice
02. juli 2014 - 08:45 #5
Kan man ikke uploade et dokument her til portalen, så andre kan se filen?
Avatar billede anedi Ekspert
02. juli 2014 - 09:38 #6
Jo til www.gupl.dk med link herind
Avatar billede Buggelsgaard Novice
02. juli 2014 - 10:18 #7
Super - så kan filen ses her:

http://gupl.dk/712007/
Avatar billede anedi Ekspert
02. juli 2014 - 11:09 #8
Der står et mellemrum før 18 i begge celler
Avatar billede Buggelsgaard Novice
02. juli 2014 - 11:15 #9
Det var pokkers. Synes jeg havde tjekket og slettet alt muligt - men har lige prøvet det i arket nu - og det virker!
Nå hovedsagen er, at fejlen er fundet - takker!
Avatar billede Buggelsgaard Novice
02. juli 2014 - 11:16 #10
Anedi - hvordan tildeler jeg point til dig - synes ikke det lige kan lade sig gøre?
Avatar billede anedi Ekspert
02. juli 2014 - 11:21 #11
Prøv med denne i kolonne C, start i C2, og se om det hjælper:

{=HVIS.FEJL((A2*B2)/100;A2*HØJRE(B2;SAMMENLIGN(SAND;ER.TAL(1*MIDT(B2;RÆKKE($1:$9);1));0))/100)}

Bemærk det er en matrix formel.
Evaluer udtrykket ved at stille dig i formellinjen og trykke:
Ctrl+Shift+Enter

Vh
Anedi
Avatar billede anedi Ekspert
02. juli 2014 - 11:21 #12
Det kan du gøre ved at acceptere dette svar.