Avatar billede fkj Juniormester
28. september 2014 - 22:02 Der er 1 kommentar

Få Excel til at fiske mailadresser ud og starte mailprogram

Hej
Er der nogen der kan hjælpe med følgende:

Jeg har en medlemsliste der administreres i Excel på ca. 100 medlemmer.
Med mellemrum sendes der medlemslister rundt til alle betalende medlemmer. Her ønskes kun udvalgte oplysninger medsendt.
Jeg har derfor lavet en fane med de oplysninger som ønskes sendt, Bl.a. er medlemmernes mailadresse på denne fane.

Det jeg havde tænkt var at sætte en knap på denne fane, ved siden af oplysningerne som ved tryk startede mailprogram (Thunderbird) og sættet alle adresser ind i Cc eller Bc og vedhæftede denne fane som en pdf fil.
Så det skal være muligt at bestemme hvilket område der skal udskrives.

Derefter kan jeg så selv fylde ydreligere oplysninger ind i mailen og trykke send.

Fortsat god dag
Avatar billede claes57 Ekspert
29. september 2014 - 10:00 #1
Du kan starte med at lave et medlemsnavn til alle, og det skal være let at sortere på. Sæt fx 'klub ' foran deres alm navn.
Denne kolonne og kolonnen med emailadresse eksporteres til en csv fil, og kan så importeres i thunderbird adressekartotek.
I adressekartotek kan du nu (pga sorteringen) let markere alle medlemmer, og så oprette en gruppe med dem. Så har du email-afsending på plads.
Derefter er det bare at udskrive/gemme det valgte område i excel som pdf, og i thunderbird lave en mail til gruppen med pdf'en vedhæftet.