Få Excel til at fiske mailadresser ud og starte mailprogram
Hej Er der nogen der kan hjælpe med følgende:
Jeg har en medlemsliste der administreres i Excel på ca. 100 medlemmer. Med mellemrum sendes der medlemslister rundt til alle betalende medlemmer. Her ønskes kun udvalgte oplysninger medsendt. Jeg har derfor lavet en fane med de oplysninger som ønskes sendt, Bl.a. er medlemmernes mailadresse på denne fane.
Det jeg havde tænkt var at sætte en knap på denne fane, ved siden af oplysningerne som ved tryk startede mailprogram (Thunderbird) og sættet alle adresser ind i Cc eller Bc og vedhæftede denne fane som en pdf fil. Så det skal være muligt at bestemme hvilket område der skal udskrives.
Derefter kan jeg så selv fylde ydreligere oplysninger ind i mailen og trykke send.
Hos Computerworld it-jobbank er vi stolte af at fortsætte det gode partnerskab med folkene bag IT-DAY – efter vores mening Danmarks bedste karrieremesse for unge og erfarne it-kandidater.
Du kan starte med at lave et medlemsnavn til alle, og det skal være let at sortere på. Sæt fx 'klub ' foran deres alm navn. Denne kolonne og kolonnen med emailadresse eksporteres til en csv fil, og kan så importeres i thunderbird adressekartotek. I adressekartotek kan du nu (pga sorteringen) let markere alle medlemmer, og så oprette en gruppe med dem. Så har du email-afsending på plads. Derefter er det bare at udskrive/gemme det valgte område i excel som pdf, og i thunderbird lave en mail til gruppen med pdf'en vedhæftet.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.