Avatar billede hlt Juniormester
02. oktober 2014 - 09:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af C# class i VB class

Hej,
Jeg sidder med et lille problem ang. brug af en c# class fil hvor jeg skal tilgå denne fra en vb class fil. Men jeg får en fejl når jeg skal importere namespacet. At classen ikke indeholder nogen public metoder. Jeg kan godt tilgå samme c# class fra vb codebehind filer.

Jeg synes ikke rigtig at jeg kan finde noget omkring dette emne. Men det man da være noget andre har prøvet?
Mvh
Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2014 - 15:37 #1
Put C# kode i eget projekt af typen "class library", soerg for at klasser er public, byg dette projekt til DLL.

Referer til C# projekt / DLL fra dit VB.NET projekt.
Avatar billede hlt Juniormester
03. oktober 2014 - 00:11 #2
Det virkede perfekt. Tak for hjælpen. Det undrer mig dog lidt at man ikke kan få lov til at tilgå class'en når det er et andet sprog. Jeg har ikke nogen problemer med at tilgå en C# class fra en C# class. Eller en VB class til en VB class. Og jeg kan også godt tilgå en C# class fra en VB codebehind fil og omvendt.
Nå men nu virker det. Dog lidt besværligt at lave ændringer til C# class'en, men lad nu det ligge.
Sender du et svar, så skal du få point :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2014 - 01:03 #3
C# og VB.NET compilerne er 2 forskellige compilere.

Og der er nogen begraensninger med hensyn til at bruge 2 forskellige compilere i 1 projekt.