Avatar billede cthrane Praktikant
08. oktober 2014 - 09:05 Der er 9 kommentarer

Eksport af billeder fra Access database til mappe

Jeg har en database som indeholder 500 billeder
Hvordan får jeg eksporteret dem ud, og gemt i en mappe. Billederne ligger i bitmap-format inde i Access databasen. Jeg ønsker at gemme dem i den mappe. Er der nogen som har et lille script som kan dette.
Avatar billede terry Ekspert
08. oktober 2014 - 09:21 #1
Avatar billede terry Ekspert
08. oktober 2014 - 09:28 #2
Theres a couple of links in a previous question I answerd.

http://www.eksperten.dk/spm/807112
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2014 - 15:50 #3
?
Avatar billede cthrane Praktikant
11. oktober 2014 - 15:59 #4
jeg vil gerne give point, men indtil videre kan jeg ikke få det til at virke
Avatar billede terry Ekspert
11. oktober 2014 - 16:03 #5
Can you give more information, what have you tried?
Avatar billede bvirk Guru
13. oktober 2014 - 10:06 #6
I forlængelse af #1 så er 'bottom line', vba mæssigt, at få feltindhold hevet ud som byte array vha dao recordset's GetShunk funktion og dette binære indhold uskadt overført til en filestream. Mystiske fordoblinger af filstørrelser skyldes uønskede unicode transformeringer - strenge i vba er unicode - "denne" har længden 5 men betår af 10 bytes.
Eksemplet i #1 er, efter min smag, af den slags, hvor man plukker de få ting man skal bruge. Der anvendes den 20 år gamle indbyggede 'Open Destination For Binary As DestFile' lavnivea måde - Et par mere moderne kodeliner:

Sub blob2file(tableN, fieldN, cond, fileName)
    With rsi(tableN, , , cond)
        If Not .eof Then
            binary2File fileName, .RS.Fields(fieldN).GetChunk(0, .RS.Fields(fieldN).FieldSize)
        End If: End With
End Sub

idet rsi er en wrapper omkring et dao recordset.

Anvendelse: blob2file "Camshot","shot","id=1","d:\test.jpg"

inkluderende reference til ado og ...

Sub binary2File(fileName, ByteArray)
    With New ADODB.Stream
        .Type = adTypeBinary
        .Open
        .Write ByteArray
        .SaveToFile fileName, adSaveCreateOverWrite
    End With
End Sub
-----

Måske eksperten der fejlede siden du ikke kunne give point. Jeg behøver ingen.
Avatar billede terry Ekspert
14. oktober 2014 - 11:06 #7
If you cant get it to work you are welcome to send the dB to me and I'll make the code for you.
Avatar billede cthrane Praktikant
14. oktober 2014 - 13:24 #8
wunderfull, send your mail, mine is c t h r a n e @ g m a i l . c o m remove spaces
Avatar billede terry Ekspert
14. oktober 2014 - 13:37 #9
ekspertenATsanthell.dk

AT = @