Avatar billede mr.malmros Juniormester
27. oktober 2014 - 12:41 Der er 2 kommentarer

osx vil ikke lukke.

Halløj!

Min macbook pro vil ikke genstarte eller slukke fra osx.

Vælger jeg genstart, lukker programmerne ned som de skal, men Finder holder op med at svare, og så kommer den ikke videre.

Jeg kan selvfølgelig tvinge computeren til at slukke, men det er jo ikke en holdbar løsning.

Jeg har lige opdateret til 10.10 og håbede at fejlen blev skyllet ud derved, men nej.

Problemet har varet lige siden 10.8, så det er sikkert en gammel fil der ligger og tumler rundt.

Jeg har overvejet at lave en clean installation af 10.10, for at skylle systemet helt. Der er sikkert en masse gamle ting og settings der har hobet sig op over de sidste tre år, men da det helt sikkert er meget omstændigt at kaste sig ud i, ville det være rart, hvis jeg kunne nøjes med at "støvsuge" gamle fejl ud.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
27. oktober 2014 - 12:50 #1
Skal lige nævnes i farten, efter at have skrevet spørgsmålet, har jeg genstartet uden problemer fra login vinduet, og igen efter login hvor åbne programmer var skype, dropbox, splashtopstreamer og safari.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
27. oktober 2014 - 13:05 #2
Hov, jeg tror at jeg faktisk har fundet at årsagen er virtualbox... jeg opdatere lige hvis det viser sig at være der.