Avatar billede Rauff Juniormester
03. november 2014 - 17:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HP Photosmart 5514 blå farve virker ikke - bruger 364 patroner

Hej

Jeg har en HP Photosmart 5514 hvor den blå farve patron (nr. 364) ikke viker. Jeg har skiftet patronen og der kommer fint blæk ud af patronen, men det kommer ikke videre ned gennem "printerhovedet". Jeg har kørt de 2 renseprogrammer der følger med (flere gange), men det hjælper ikke.

Jeg formoder der sidder noget størknet blæk et eller andet sted.

Er der nogen der ved, hvordan man få gang i printeren igen?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
03. november 2014 - 18:08 #1
Dryp lidt direkte i printhovedet.
http://www.trykspar.dk/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=108&products_id=772&zenid=687cf9c707656ffa0cb7420e4573a43d
Jeg har ikke prøvet det, men har haft held med lidt sprinklervæske fra bilen. Det tør jeg dog ikke anbefale.
Avatar billede Rauff Juniormester
03. november 2014 - 18:33 #2
Man kan ikke umiddelbart komme til printehovedet - har du erfaringer med en Photosmart 55xx og hvordan man kommer til printerhovedet ?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
03. november 2014 - 19:59 #3
Jeg kender desværre ikke HP Photosmart. Ellers kan man lægge et par dråber i hullet i blækpatronen.
Avatar billede komsam Juniormester
03. november 2014 - 22:42 #4
Har heller ikke din model men har haft en 5380 photosmart som lavede numre. Kørte kasetten frem den man skifter patroner fra, vippede ude på højre side den "arm" der sad der og ud kunne man fjerne hele "kasetten" satte den i sprinklervæske 15 min. ( selvfølgelig" uden patroner, skyllede den af i varmt vand lod den tørre på radiatoren, satte den i og den kørte som ny. Obs i bunden på "kasetten" er der ligesom trådnet, vær forsigtig med det, der kunne godt ligge noget som ikke bør være der. Håber du får held med rep.
Avatar billede Rauff Juniormester
04. november 2014 - 21:59 #5
Jeg kunne desværre ikke umiddelbart tage printerhovedet ud af min model, men fandt denne video på nettet https://www.youtube.com/watch?v=I88fKt1DL5o
og efter at have skildt printeren ad, kunne jeg tage printerhovedet ud. Jeg satte den i blød i sprinklervæske og lod også noget sprinklervæske rende igennem "systemet", herefter skyllede jeg printerhovedet i vand og genmonterede det hele, men den blå farve dur desværre stadig ikke (de andre farver funger fint)??
Avatar billede Rauff Juniormester
02. januar 2015 - 10:25 #6
Lukket