Avatar billede Droa Seniormester
17. november 2014 - 11:29 Der er 1 løsning

XML Schema med flere element varianter af samme navn

Hej eksperter

Jeg har prøvet at sætte mig ind i hvad man kan tillade sig at gøre i sin xml strutur, som man skal have et Schema til.

Jeg har en struktur der ser sådan her ud.

<translator>
  <logger name="*">
    <entry text="STRING_HELLO {0} {1}">
      <translation language="da-DK" text="hej med dig {0} {1}" />
      <translation language="en-GB" text="Hello {0} {1}" />
    </entry>
<entry text="STRING_HELLO {0} {1}" language="da-DK" translation="hej med dig! {1}, {0}" />
<entry text="STRING_HELLO {0} {1}" language="de-DE" translation="Hallo {1}, {0}" />
</logger>
</translator>

elementet "entry" er derfor skrevet på 2 måder, men en enkelt oversættelse, eller med flere.

ideen er at kunne tilføje en oversættelse af et sprog, uafhængigt af de andre, så man kan have flere oversættelser i hver sin xml fil, hvor det ville have været ulogisk at skulle skrive hver enekelte oversættese i sit eget underelement.

man er dette lovligt? og hvordan kan man validere begge 2 i samme Schema?

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<xs:schema id="Translate"
    targetNamespace="http://minsk.dk/Translate.xsd"
    elementFormDefault="qualified"
    xmlns="http://minsk.org/Translate.xsd"
    xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema"
>
  <xs:element name="translator">
    <xs:complexType>
      <xs:sequence>
        <xs:element name="logger" maxOccurs="unbounded">
          <xs:complexType>
            <xs:sequence>
              <xs:element minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" name="entrySINGLE">
                <xs:complexType>
                  <xs:attribute name="text" type="xs:string" use="required"></xs:attribute>
                  <xs:attribute name="language" type="xs:string" use="required"></xs:attribute>
                  <xs:attribute name="translation" type="xs:string" use="required"></xs:attribute>
                </xs:complexType>
              </xs:element>
            <xs:element minOccurs="0" maxOccurs="unbounded" name="entry">
                <xs:complexType>
                  <xs:sequence>
                    <xs:element name="translation" minOccurs="1" maxOccurs="unbounded">
                      <xs:complexType>
                        <xs:attribute name="language" type="xs:string" use="required"></xs:attribute>
                        <xs:attribute name="text" type="xs:string" use="required"></xs:attribute>
                      </xs:complexType>
                    </xs:element>
                  </xs:sequence>
                  <xs:attribute name="text" type="xs:string" use="required"></xs:attribute>
                </xs:complexType>
              </xs:element>
            </xs:sequence>
            <xs:attribute name="name" type="xs:string" use="required"></xs:attribute>
          </xs:complexType>
        </xs:element>
      </xs:sequence>
    </xs:complexType>
  </xs:element>
</xs:schema>

det er entrySIGNLE jeg gerne ville have til og kunne være en korrekt alternativ formatering for entry

mange tak
Avatar billede Droa Seniormester
17. december 2014 - 22:26 #1
ser ud til der ikke findes noget svar. lukker