Avatar billede Xelot Nybegynder
18. november 2014 - 14:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug Mysql kolonne til sortering

Jeg har en mysql database hvor jeg gemmer ordrenumre i en tilfældig rækkefølge.

Hvis jeg vil trække informationer ud der hvor ordrenummrene er 30 til 42. Hvad skal jeg så gøre ?

jeg har forsøgt med en PHP FOR-sætning, men så kan jeg ikke sortere output fra mysql med ORDER BY

Så altså jeg tænker noget følgende:

mysql_query("SELECT * FROM ordrer WHERE ordrenummer=30-42");

Nogen forslag ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. november 2014 - 14:18 #1
WHERE ordrenummer > 32 AND ordrenummer < 42
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
18. november 2014 - 14:27 #2
prøv at kigge på between
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/comparison-operators.html#operator_between

(utested)
$sql = "SELECT * FROM ordrer WHERE ordrenummer between 30 AND 42";
eller som michael skriver
$sql = "SELECT * FROM ordrer WHERE ordrenummer > 32 AND ordrenummer < 42 ";

hvorfor anvender du stadig det gamle mysql API ??, du har allerede nu fået en advarsel om at det er forældet og udgår, når nu laver din mysql_connect
http://php.net/mysql_connect
som der står anvend mysqli eller PDO
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. november 2014 - 15:52 #3
Og så er

  $sql = "SELECT * FROM ordrer WHERE ordrenummer between 30 AND 42";

egentlig ækvivalent med

  $sql = "SELECT * FROM ordrer WHERE ordrenummer >= 32 AND ordrenummer <= 42 ";
Avatar billede Xelot Nybegynder
19. november 2014 - 16:01 #4
Super lækkert, vil I der ønsker Point afgive svar..!?
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. november 2014 - 16:19 #5
Tror kun det er ronols der samler på point her.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
21. november 2014 - 10:49 #6
svar