Avatar billede leahcim Juniormester
01. december 2014 - 12:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tæl i en celle, undtaget specielle ord

Hej Eksperter.

Kan man få Excel til at tælle hvis der skrives i en celle (kun ord), dog undtaget f.eks. "Ferie, Flexfri"?

Jeg har prøvet TÆLV, men jeg kan ikke finde ud af at definere undtagelserne.

/Leahcim
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
01. december 2014 - 12:38 #1
ja det tror skulle være muligt noget i denne stil: hvis(og(a<>"Ferie";a<>"Flexfri");;)
ellers prøv at lægge dit ark her op så ville det måske være lettere at hjælpe.
Avatar billede jens48 Ekspert
01. december 2014 - 12:58 #2
Eller
=TÆLV(A:A)-TÆL.HVIS(A:A;"Flexfri")-TÆL.HVIS(A:A;"Ferie")
Avatar billede leahcim Juniormester
01. december 2014 - 14:11 #3
Hej

Tak for de hurtige svar :)

bjarnehansen, jeg har valgt at bruge jens48's svar, da jeg kan forstå og se og forstå, hvad han skriver og bedre udvide den.

Så hvis du sender et svar jens48, så er der point på vej :)

/Leahcim
Avatar billede jens48 Ekspert
01. december 2014 - 17:06 #4
Du får et svar