Klumme: RPA (Robotic Process Automation) går som varmt brød i disse år, fordi den hurtige automatisering af rutineopgaver har god ROI. Boomet på procesautomatiseringens område rummer samtidig en markant historie om globalisering.
16. marts 2021 kl. 12.58 |
læs »
Klumme: Forestil dig først, at Danmark bruger kunstig intelligens til at aflæse luftfoto og finde hullerne i vejene. Skitsér dernæst de økonomiske fordele i form af mere effektiv vedligeholdelse og færre ulykker. Nu har du vundet en erhvervsministeriel hackathon.
18. februar 2021 kl. 12.31 |
læs »
Klumme: Vi kan alle lære noget af den forrygende farceprægede tragedie, som Trumps fire år i Det Hvide Hus har været. Det handler om vores brug af sociale medier, om at være nikkedukke i egen organisation og en lille smule om takt og tone.
19. januar 2021 kl. 11.30 |
læs »
Klumme: Når vi bruger data til at skabe personaliserede kundeoplevelser og langsigtede kunderelationer, skal vi huske at brænde igennem. Man kan ikke købe det kundeorienterede DNA hos en CX-leverandør.
3. december 2020 kl. 14.41 |
læs »
Klumme: Mange virksomheder sonderer i øjeblikket terrænet for backend-data-platforme. Med god grund. Leverandør-billedet er under hastig forandring, og værdiskabelsen gennem fleksibel adgang til data er ikke til at komme udenom. Får vi noget af det med i Danmarks digitaliserings-strategi?
2. november 2020 kl. 13.15 |
læs »
Klumme: Virksomhederne bygger digitale kundeoplevelser som aldrig før. Men i forhold til for to-tre år siden er digitalisering gledet ud af mediebilledet. Jeg tror, at det handler om vores tømmermænd med tech-giganternes magtmonopoler.
18. august 2020 kl. 10.17 |
læs »
Klumme Vil vi virkelig her i det herrens år 2020 stadig smykke os med farverige teknologiske lånefjer uden at have taget de ledelsesmæssige armbøjninger og gjort de forretningsmæssige knæløft?
22. juni 2020 kl. 10.00 |
læs »
Klumme: De agile metoder minder om den ledelsesstil, som skal klare os gennem krisen. Derfor kan it-direktøren og de agilt erfarne nu virkeligt lære fra sig. Og når krisen er ovre, skal der holdes fast.
21. maj 2020 kl. 10.00 |
læs »
Klumme: Data rummer potentialet til at forstå den individuelle kunde og reagere passende. Det er i al sin rørende enkelhed årsagen til, at analytics og AI sætter dagsordenen. Den funktionsopdelte organisation kan ikke svare på kundeoplevelsens centrale udfordringer.
20. marts 2020 kl. 12.20 |
læs »
Klumme: Data, software og kunstig intelligens er det nye sort - også langt uden for it-folkets rækker. Men hvis man skal udnytte potentialet, skal tøvende, distanceret og tvivlende tilgang i ledelsen afløses af ”all-in”. Vi skal alle lære noget nyt, og vi skal bidrage til at udvikle morgendagens samarbejde mellem menneske og software.
24. januar 2020 kl. 14.40 |
læs »