Mikkel Heltborg Terp

Category Manager, Hewlett Packard Enterprise

E-Mail

mikkel.terp@hpe.com

Linkedin

Se Mikkel's LinkedIn profil

Category Manager hos Hewlett Packard Enterprise Danmark for IoT – Internet of Things.

Jeg skriver om ”Emerging Technologies”, både dem fra min arbejdsgiver og dem fra it-industrien generelt. Jeg skriver også om de mennesker, der præger vores branche, og dem der præger vores samfund og verden.
34 artikler på Computerworld

Mikkel Heltborg Terp

2

Det er viljestyrke og disciplin, der skal drive os fremad

Klumme: It-branchen er jo kendt for at have nogle meget drevne typer. Er disse så motiverede eller har de en stærk viljestyrke? I min verden er motivation i sig selv ikke meget værd. Dét, som det i virkeligheden handler om, er viljestyrke og disciplin.

18. september 2019 kl. 10.00 | læs »
1

Her er ”The Machine”: Velkommen til den nye verden

Klumme: Vi er nået til enden på ”Moore’s Law” er det bedste, der er sket for computing siden starten på ”Moore’s Law," fordi vi nu kan gentænke og redesigne fremtidens computer. Og det har vi gjort.

9. september 2019 kl. 15.15 | læs »
3

Drop ideen om at det grå guld er gamle mænd, der sidder i et hjørne iført turtlenecks og tweed-jakker: Det grå guld er en uundværlig ressource

Klumme: Her i Hewlett Packard Enterprise er gennemsnitsalderen ret høj. Faktisk er den i slutningen af 40’erne. Er det så symptomatisk for en organisation fyldt med gamle nisser? Gamle nisser, der vel at mærke er meget loyale, men ikke har den store eventyrlyst og dermed mangler mod til forandringer?

10. juli 2019 kl. 10.19 | læs »
7

Møde med en autoritet: Kommer kunstig intelligens til at koste job?

Klumme: Kommer kunstig intelligens til at koste job? Den kunstige hjerne er baseret på machine learning, men den menneskelige hjerne er stadig meget mere kompleks end de største neurale netværk i dag. Så svaret ligger lige for.

14. juni 2019 kl. 11.02 | læs »

Nyheder via sociale medier – danner it-platforme opinion?

Klumme Heldigvis har kun meget få danskere tillid til nyheder på sociale medier. Vi har alle brug for noget diversitet og nogle mennesker, der er uenige med os og har en helt anden baggrund.

13. maj 2019 kl. 11.35 | læs »

Hvad er det egentligt, der får kunder til at købe de produkter, som de tilbydes?

Klumme: Det har altid interesseret os, der er i den mere kommercielle del af it-branchen, hvad det er, der får kunder til at købe de løsninger, de tilbydes. Her får du nogle reflektioner.

9. maj 2019 kl. 13.12 | læs »

Svindel med din telefon: Her er de kriminelles nyeste metoder, som du skal holde øje med

Klumme: Svindel med din telefon og teleinfrastrukturen - eller telecom fraud, som det hedder på fagsproget - er en gammel disciplin for de kriminelle. Men metoderne har forandret sig en del. Her er et overblik over de nyeste typer af svindel. Og hvad der kan gøres ved det.

22. marts 2019 kl. 13.45 | læs »
2

Det er ikke svært at afsløre svindel. Men det kræver vilje. Og er viljen tilstede?

Klumme: Vi danskere skal være glade for vores indbyggede tillid til hinanden. Men er vi som danskerne i virkeligheden et naivt folkefærd, der lever i et samfund, der er bygget på tillid. Og et samfund, der ikke er gearet til et globalt samfund med mange it-kriminelle?

4. marts 2019 kl. 10.21 | læs »
1

Den, der gør noget, er også den, der begår fejl

Klumme: De fleste er vokset op med en kultur, hvor man skal placere et ansvar, og hvor man peger fingre ad fejl. Men denne approach er helt forkert, hvis du spørger mig. Istedet bør vi lære af fejl. Og blive klogere og mere erfarne. Det er egentlig ikke så svært.

26. februar 2019 kl. 11.28 | læs »

Videndeling er en forudsætning for fremskridt: Har vi en pligt til at dele med andre?

Klumme: Når man nu har opfundet noget vigtigt og betydningsfuldt, har man så en indbygget pligt til at dele det med andre?

8. februar 2019 kl. 13.00 | læs »