Avatar billede Sirius Praktikant
07. juli 2016 - 05:09 Der er 6 kommentarer

bruge en anden bærbar som skærm

Min bærbare med alle gode programmer etc er gået i skærmen. Hvis jeg sætter den til en ekstern skærm kan man sagtens bruge den, men ikke ellers. Kan man forbinde den til en anden bærbar og så bruge skærmen på den? Hvad bruges i så tilfælde til at forbinde?
Man kan se ganske lidt på min egen, men ikke til at man kan bruge den. Kan den repareres?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. juli 2016 - 07:38 #1
Nej det kan du ikke Skærmstikket er en udgang!
Det er rimeligt sikkert Backlight Konverteren!
Hvis du er lidt fingernem Kan du ordne det selv.
https://www.youtube.com/watch?v=ucaJA324hbg
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2016 - 07:41 #2
Alt kan repareres - spørgsmål er bare, om det kan betale sig.
Det lyder lidt til, at din baggrundsbelysning er gået (idet du stadigvæk kan se noget) - og uden at være 100% sikker på det, ville jeg gætte på, at dit lcd-panel skal skiftes -> man kan få nogen til at gøre det, man kan nok også gør det selv - alt afhængig af hvor gamel din bærbar er, model, mærke osv. findes der sikkert videoer på youtube hvordan man gør det - så skal du bare bestille den manglende del online.
Du kan også finde nogen butikker som fikser dyret for dig
Mig bekendt findes der ikke noget kabel, hvor du "bare" ser alt på en anden bærbar - der findes noget software hvor du kunne dele skærmen til en anden bærbar - men så skulle du have 2 bærbar tændt - så bliver det mere en slæbbar - ellers kunne du blot flytte harddisken til en anden bærbar - det kræver så, at driverne bliver installeret, og man kan heller ikke bare gør det med alle styresystemer - men du kunne da prøve (husk backup)
Avatar billede Sirius Praktikant
07. juli 2016 - 08:17 #3
Tak for svarene! Hvis jeg forsøger at fikse det selv, hvor kan sådan en manglende del? Og er LCD-panelet det samme som en backlight inverter? Det er en Lenovo W500
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. juli 2016 - 08:36 #4
W500 fås mindst  med 2 forskellige skærme 1680*1050 pixels og 1920*1200 pixels.

Der findes forskelligt software der kan overtage/dele skærmen ( og mus og tastaur) bliver typisk brugt af helpdiske og fjernbetjening af PCer og server. VNC og teamviewer er eksempler . VNC findes i mange varianter REALVNC .
fra https://en.wikipedia.org/wiki/RealVNC

For a desktop-to-desktop connection RealVNC runs on Windows, on Mac OS X, and on many Unix-like operating systems. A RealVNC client also runs on the Java platform and on the Apple iPhone, iPod touch and iPad and Google Android devices. A Windows-only client, VNC Viewer Plus is now available, designed to interface to the embedded server on Intel AMT chipsets found on Intel vPro motherboards.

Så du kan teknisk set bruge din telefon som skærm.

refurb.dk sælger brugte w500 fra 2199
Avatar billede poko1 Ekspert
07. juli 2016 - 09:56 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2016 - 16:39 #6
Man burde vel kunne bruge Teamwiever og lade den defekte pc automatisk starte op med programmet. Er det først opsat logger den vel automatisk på vil jeg mene.
På den anden pc der logger man på den defekte pc og ser indholdet fra denne. Du burde kunne køre alle programmer på den måde.
https://www.teamviewer.com/da/?pid=google.tv_ex.s.dk&gclid=CMnZtb3K4c0CFaLacgod2u4JiQ