Avatar billede civilisten Novice
20. juli 2016 - 08:49 Der er 4 kommentarer

Problemer med at sende e-mail til bestemte adresser

Jeg er løbet ind i et lidt underligt problem.

Der er nogle adresser, jeg ikke kan få lov at sende til, når jeg sender dem enkeltvis. Sender jeg til dem i en gruppe sammen med andre går de som regel igennem uden problemer.

Nogle gange hjælper det at sende fra en anden konto - men ikke hver gang.

Jeg bruger Outlook fra Microsoft Office 365.
Windows 7
Får følgende fejlmelding:

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    VS: E-mail og rapporter
      Sendt:20-07-2016 08:17

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

Og så står der IKKE hvilke modtagere der ikke er sendt til.

I hovedet står der blot: Kan ikke leveres - og så mailens emne.
Systemadministrator
Sendt Dato m.v.

Skal lige siges jeg ikke er koblet på via firma eller lignende. Det hele kører "privat" er hostet hos Surftown - men den kommer ikke så langt. Den når ikke ud af huset om jeg så må sige.

Nogle der har en spændende og god løsning? :)

/Civilisten
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2016 - 10:45 #1
Det sker nogen gange, når man modtager mails fra personer, og svarer dertil (så bliver mailadresserne gemt) - og disse mailadresser derefter bliver ændret på grunden af et eller andet.
I gamle dage kaldte man det et *.nk2-fil som man bare sletter - i Sky-tiden er det lidt anderledes
Det er sandsynligt at det er derfor det virker når du sender via en liste.
Prøv at slette de mailadreser, som ikke virker, og indtaste dem igen som ny - måske det hjælper
Avatar billede civilisten Novice
20. juli 2016 - 11:03 #2
Jeg har forsøgt at slette dem helt - endda også som kontaktpersoner og derpå oprettet dem igen. Men det har ikke virket.

Det mærkelige er bare, at hvis de samme personer står på en mailliste med flere modtagere - så går de som regel igennem uden problemer. Men når jeg forsøger at skrive til dem enkeltvis mislykkedes det.

Lige nu er det to konkrete under domænet politi.dk og stofanet.dk jeg har problemer med.

Dybt underligt.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2016 - 13:06 #3
nogle mailservere tillader ikke reverse dns lookup, så der kan man ikke sende mail.
det afhænger af modtagerens mailserveropsætning.
Avatar billede civilisten Novice
20. juli 2016 - 13:41 #4
Hej sidwave

Så burde det jo gælde alle modtagere på de pågældende domæner - og det er det ikke. De fleste mail til ovenstående domæner går fint igennem - det er kun 3 stykker (som jeg stort set kommunikerer med dagligt) der ikke virker.

Undrer mig også over fejlmeldingen. Den kommer i samme sekund jeg siger send - og den kommer ikke ud fra min server. Jeg har nemlig nu også prøvet at sende dem uden jeg var koblet på nettet. Og får samme fejl. Så det må være noget i Outlook???