Avatar billede tand Seniormester
26. august 2016 - 08:35 Der er 12 kommentarer

Toshiba tv med USB stik som ikke virker.

Jeg har et Toshiba tv. CT-90326  32AV636DN

På siden af tv er der tilslutninger af ekstern udstyr blandt andet USB.
Men den kommer ikke frem som en mulighed på fjernbetjeningen.
Hvis jeg sætter min externe harddisk i USB og tænder for tv sker der ikke noget.
Hvis jeg kigger i min manuel og på billedet over tilslutninger mangler der USB.
hvad sker der lige her. ?
Avatar billede tand Seniormester
26. august 2016 - 08:42 #1
Hvis jeg går på nettet står der for dette tv:

Egenskaber  DVB (Digital Video Broadcasting) understøttet, Meta Brain, Audio Description (AD), Active Vision II, lysstyrkesensor, dynamisk baglys, USB JPEG foto playback, game mode, AutoView, Resolution Plus, Digital Lyd Reduktion (DNR)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. august 2016 - 08:56 #2
Hvad forsøger du da at afspille? - som jeg læser de specifikationer du lægger, kan den kun afspille JPG filer (sikkert som diasshow).

Siden funktionen er så simpel, gætter jeg også på du må slås med gamle filsystemer - d.v.s. din usb-harddisk skal være FAT32 formatteret (ikke NTFS eller EXTx eller andre filsystemer), og partitionen må højst være 32GB - med risiko for at den faktisk ikke må være over 4GB.

...Og så kan den altså kun vise JPG billeder...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. august 2016 - 08:59 #3
Ah - et hurtigt opslag giver heldigvis bedre betingelser:

USB Features:
Picture (USB) : JPEG Base / JPEG Progressive, PNG non interlace / PNG interlace, BMP
Audio (USB) : MPEG1 layer 3 MP3, M4A / AAC, LPCM, WAV,
Video (USB) : dat / mpg / mpeg, ts / trp / tp / m2ts, vob, mp4, mkv, divx / avi, Motion JPEG, m4v, flv

Så det er noget mere end bare JPG... - men der er stadig betænkelighederne ved harddisken - er den over 32GB? - så prøv med en mindre USB-stick, og se om det ændrer noget.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. august 2016 - 09:14 #4
:-/ Og så måske ikke alligevel... - jeg fandt manualen på

http://www.manualslib.com/manual/321166/Toshiba-42rv635db.html?page=30&term=usb&selected=3

Der står at USB-porten begrænser sig til at vise JPG billeder... - og i øvrigt at filsystemet også begrænses til:
File System: FAT 12/16/32

Så du må prøve med en USB-enhed på mindre end 32GB, hvor der er JPG billeder på.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2016 - 09:16 #5
"Hvis jeg sætter min externe harddisk i USB og tænder for tv sker der ikke noget"
Hvad gør du efter at du har tilsluttet di USB enhed??
På min Samsung sker der heller ikke noget! Jeg skal først vælge at trykke på SOURCE Knappen og så derudfra vælge Kilde Eksempel USB 1 - 2 - 3
Avatar billede tand Seniormester
26. august 2016 - 09:43 #6
Min externe harddisk er på 500 GB. Og jeg lagde en mp3 musikfil på den.
Det er så 1 ting at den ikke kan afspille dette, men jeg kan slet ikke finde USB når jeg trykker for at vælge indgang for extern kilde, den knap øverst til venstre (cirkel med pil) der kommer kun tv.pc. Og HDMI 1-2-3, der skulle vel være et sted hvor jeg kan vælge USB ?
Avatar billede tand Seniormester
26. august 2016 - 09:55 #7
Jeg undrer mig også over at der er en USB indgang på tv men billedet af tilslutninger af extern udstyr  i manuellen er USB indgange ikke med.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. august 2016 - 10:07 #8
Nej, prøv at læse den manual jeg linker til.

Du skal ikke selv vælge USB - i det øjeblik du sætter en USB-stick i, der er korrekt formatteret, vil TV´et selv skifte til "USB-viewer" mode.

Men den genkender ikke din HDD, sandsynligvis fordi den er for stor.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. august 2016 - 10:08 #9
Og så skal jeg selv læse, skal jeg :-) - du kan godt vælge den selv, men den hedder ikke noget med "USB", men i stedet "Media Player".
Avatar billede tand Seniormester
26. august 2016 - 10:27 #10
Ok.
Formålet for mig var at lægge mp3 musikfiler fra mine pc'er ind på harddisken og så afspille dem over tv.
Det kan jeg så ikke.
På mit store tv trykker jeg bare på USB og så viser den alt hvad der ligger på min harddisk. Derfor troede jeg at det var det samme der ville ske her når der nu var et USB stik på dette tv.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. august 2016 - 11:15 #11
Det tror jeg desværre ikke du kan på det TV - prøv med en mindre USB-stick, og et par billeder.. - virker det, ved du at der ikke er noget galt - så er det bare begrænset til den funktionalitet.
Avatar billede tand Seniormester
26. august 2016 - 11:35 #12
OK.