Avatar billede peterpeter Seniormester
27. december 2016 - 12:36 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Mangler person på julebillede - skal "klippes" ind...

Kære alle
Familien var endelig samlet her til jul og billede blev taget...men fotografen kom ikke med på billedet !!!!

Er der nogen der kan finde ud af og vil hjælpe med at klippe den sidste person ind på billedet ???

Så kan det nemlig blive fremkaldt og givet til de ældre i familien ;-) ;-)

Familiebillede er her;
http://www.windum.com/billeder/1juledag2016/IMG_2021.JPG

Personen der mangler at blive "sat ind" er her:
http://www.windum.com/billeder/1juledag2016/IMG_2043.JPG

Er det ikke muligt - på en pæn og neutrak måde - at sætte ham ind i baggrunden ???
Enten i højre side, bag den rødhårede dame (højde en mellemting mellem de to andre bagved) ELLER sætte personen ind i den anden side -> Bag nummer 2 og 3 fra højre !!!

Kunne det ikke blive pænt og uden at det kan ses, at der er blevet snydt lidt ;-) ;-) ;-)

Jeg håber der er nogen der kan og vil hjælpe - på forhånd TUSIND TAK

MVH Peter
Avatar billede mort1 Ekspert
27. december 2016 - 15:39 #1
Læg "den manglende person ind i et ekstra lag i f.eks. Elements.
Jeg har lavet en prøve - prøven er lavet på den hurtige måde, men så kan du få et indtryk af, hvad der kan lade sig gøre, og "den manglende person" kan sagtens komme ind, der hvor du ønsker, jeg lavede det blot på den nemmeste måde, proportionerne (højden) kan også nemt tilpasses, men - for en anden gangs skyld, så tag den "manglende" person med den samme baggrund som gruppen, det vil gøre processen meget lettere.

http://www.keldm.dk/wp-content/uploads/2016/12/Y_test_1_xy-1.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
27. december 2016 - 17:36 #3
Hvis det nu er en der gerne vil i focus?
https://billedeupload.dk/images/auOGB.jpg
Avatar billede peterpeter Seniormester
27. december 2016 - 19:37 #4
Kære alle

Tusind tak for jeres forsøg ;-)

Finn: Jeg kan klart bedst lide Familiebillede 1 - men syntes at personen er en lille smule for stor i forhold til de andre !! Bare en lille smule....
- og så er klipningen lidt kantet !!!
Er det OK jeg siger dette ?? Billedet skal jo gives til de ældre, hvor det fremkaldes som rigtigt billede de kan hænge op - så det kunne være super, hvis man slet ikke kunne se / ligge mærke til - at den ene person er photoshoppet ind !!

Mort: Syntes personen er lidt for mørk i forhold til de andre.....
Poko 1: Fedt..... Men tror det er bedre han kommer lidt væk fra fokus ;-) ;-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. december 2016 - 21:12 #5
Nu er han krympet lidt og kanten er blødgjort.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. december 2016 - 21:46 #6
Avatar billede peterpeter Seniormester
27. december 2016 - 21:59 #7
Finn: ser godt ud ;-)
Poko: ser også godt ud, men er han ikke lidt for mørk (den indsatte) ?? - det syntes jeg ;-) ;-)
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. december 2016 - 22:02 #8
#6
Jeg har udskiftet filen med den nye version.
http://finnrasmus.dk/familiebillede.jpg
Avatar billede poko1 Ekspert
27. december 2016 - 22:21 #9
Havde ellers gjort det noget lysere den forreste
https://billedeupload.dk/images/kLhEW.jpg
Avatar billede mort1 Ekspert
27. december 2016 - 22:31 #10
Det ser jo alt sammen godt ud - og vi kan vel også alle få det til at se ud som peterpeter gerne vil have det, men for at give peterpeter og andre mulighed for evt. selv at løse opgaven (denne eller andre) kunne det være interessant at vide, om vi alle arbejder i PS Elements, eller om andre bruger et andet program ! ?
Avatar billede poko1 Ekspert
27. december 2016 - 23:24 #11
Adobe Photoshop CC 14.1.2
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. december 2016 - 06:44 #12
#10
Adobe Photoshop CS5 12.04
Photoshop versionen er uden betydning i dette tilfælde, hvor de benyttede funktioner også findes i langt ældre versioner. Jeg går ud fra, at de også findes i PS Elements.
Avatar billede mort1 Ekspert
28. december 2016 - 08:38 #13
Ja det findes også i Elements, men jeg tænkte mere på, om nogle af jer måske brugte et helt andet program, altså ikke Adobe Photoshop, det er så ikke tilfældet
Avatar billede peterpeter Seniormester
21. januar 2017 - 16:13 #14
KÆMPE tak til jer allesammen.....

Jeg er meget taknemmelig ;-)

TAK